Poffertpan enzo....

Dit zijn mijn vondsten van de bazar op mijn werk. En alles voor een paar euro ..ja, jullie snappen wel dat ik daarna de hele dag liep te fluiten. Een poffertpan had ik al heel lang op mijn wensenlijstje staan. Dat wordt dus poffert bakken of op de ouderwetse manier koken in warm water. Vroeger kreeg ik het weleens bij een vriendinnetje, die herinnering van de geur en smaak doet me het water in de mond lopen. Het is een soort rozijnencake en je eet het warm met boter en/of stroop. Hier vind je het recept.

Verder vond ik nog de flesjes te zien op de bovenste foto, ik vond ze zo schattig...en een prachtige kop en schoteltje van Petrus Regout. Die roosjes, de kleine barstjes en het oortje....zucht...
Ik ben erg druk, probeer wel bij julie te reageren maar het lukt me niet zoals het me anders wel lukt. Dan vraag ik me af, hoe doe ik dat anders dan ?...zal wel van de vallende blaadjes komen..'k ben er nog altijd gevoelig voor. Toch geniet ik wel van het binnenleven, de gezelligheid, de warmte, de liefde voor mijn lieverds...mijn huisje, mijn hobby's.
Ik ga gauw weer even verder bloggen,
lieve groet, 

26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ohhhhhh.....Renny.........die poffertpan voor maar een paar euro??? Hier staat ie ook al heel lang op het wensenlijstje maar meestal vind ik ze te duur als ik ze tegen kom! Jij kan de poffert gelukkig van je lijstje afhalen, gaaf dat je er nu eindelijk één hebt gescoord!

Lieve groet, Ingrid

Stina zei

Hihi ook druk joh, nou ik blog ook tussen de bedrijven door, valt ook niet altijd mee.

Zo'n pan, nee daar heb ik nog nooit van gehoord, zeg me niets, ben wel benieuwd hoe zoiets werkt.
Veel plezier ermee, en tot horens.

Fijne avond, liefs Stina

Romkje zei

Prachtige roojes op het kop en schotel!
Zelf heb ik daar ook serviesdelen van,prachtig.
Mijn mama heeft vorig jaar nog een poffert gemaakt op de ouderwetse manier.
Het smaakte haar toch anders dan ze zich herinnerde


Groetjes Romkje.

Alle mooie dingen zei

mij zegt poffertpan ook niets maar hij ziet er fantastisch uit!
het kopje is ook erg mooi ik merk dat ik langzaam aan de roosjes meer ga waarderen
bedankt
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Just Who I Am zei

Mooie vondsten weer ,de kop en schotel is zo leuk met de roosjes.Mijn Tante maakte dit ook maar dan in een soort braadpan bij gebrek aan zo'n poffertjes pan ,het water loopt me in de mond
Groetjes Elisabeth

Gerreke zei

Prachtig die poffertpan, ik had geen idee dat die cakevorm zo heette. Ik noemde hem altijd tulband cakevorm. Nou ja hoe het ook zij, ik vind hem erg mooi!

Ik ga even bij het recept kijken!

Carla zei

Vroeger zou ik zo'n kopje zo voorbij lopen!!
Maar hij is mooi jóh!!
Die poffertpan.....ik ken hem eerlijk gezegd niet,en moet toch echt de leeftijd wel hebben voor zo'n ding ((-;
Maar gaaf hoor al die mooie spulletjes...kan me voorstellen dat je de hele dag hebt lopen fluiten.

fijne avond...liefs Carla.

Marga zei

Hallo Renny.
Wat heerlijk he, leuke spulletjes voor een paar euro.
Groetjes Marga

THEA zei

Hoi Renny,

Een poffert???Ik heb er ook nog nooit van gehoord!!Wel apart! Dat servies is wel heel erg mooi!Zo'n klein barstje maakt het juist extra, vind ik! Je bent een bofkont hoor, en dat voor een paar euro!

Geniet ervan, groetjes Thea

Joan Ottevanger zei

Mooie spulletjes heb je gevonden zeg.
Enne het water loopt me al in de mond als ik die pfferpan zie.

Irma zei

Heej Renny, jaaaa die poffer ik ben er ook zo dol op maar heb er nog nooit iets mee gebakken, maar dat zou wel leuk zijn ik zet het gelijk op mijn DOE lijstje;-))
liefs Irma

brigitte zei

Ik ken ook de poffert niet. Weet dus ook niet wat ik mij daar bij moet voorstellen.
Je hebt weer wat mooie nieuwe vondsten. Veel plezier ermee.
Groetjes Brigitte

Dora zei

ow dat zijn goede koopjes, en erg mooi ook.
Ja die geur ken ik ook..mmm heerlijk!

Colinda zei

ik zie die pofferts regelmatig voorbij komen, maar ken het niet, volgens mij ook nooit gezien bij mijn oma en die leek toch wel een 'ereplek' aan het aanrecht te hebben (en da's absoluut positief bedoeld) zoals ze daar altijd druk in de weer was met bakken en koken.

Hij ziet er erg leuk uit, krijgt vast een mooi plekje!

Susan zei

Hoi Renny,

Wat een prachtige spulletjes! Zelf heb ik ook een poffert en ik kan je vertellen dat het ook heerlijk is met warme kaneelsaus...mmmmmm...
De laatste keer dat ik hem gebruikt heb is om er een "cake" in te bakken van brooddeeg...ook heel leuk om mee te decoreren!

Gr. Susan.

Fluitenkruid zei

Een poffert-pan, in de kop van NH noemen ze het gerecht Jan-in-de-zak. Ik was er als kind dol op.

Maria zei

Ohhhhhhhhhhh wat prachtig
Kan me het ook nog wel herrinneren mmmmm

gr.maria

kienkele zei

Jaaaa, dat zijn van die dingen waar je inderdaad heel blij van wordt. Soms heb je geluk en kun je iets moois op de kop tikken voor weinig centen!
Je aankopen zijn prachtig Renny, geniet ervan.
Een hele fijne dag, lieve groet, Tineke

Hannekie zei

leuk he de poffert. ik heb er een via MP gekocht. bij mij om de hoek!!!!
ik ben er ook zo blij mee
gr hannie

Rosarie zei

Ik heb ook een poffert gekocht en ga zeker je recept een keertje uit proberen!
Je hebt gelijk...als de bladeren gaan vallen, wordt iedereen een beetje weemoedig..ik ook! hihi
Maar als ik 's avonds de kaarsjes aan steek...vind ik het ook wel weer super gezellig!
Veel plezier met je aankopen!

Gr Ria

lia zei

Leuke spullen, ben vandaag even naar de kringloop geweest en zowaar wat gevonden.

groetjes Lia

Claudia zei

Heb al vaker een poffert voorbij zien komen maar weet eigenlijk niet zo goed wat er mee te doen?

http://truutske.blogspot.com/ zei

Ook ik ken de 'poffert' alleen van zien maar als ik dit lees 'mis' ik wel iets. Heerlijk dat je zulke goede vondsten hebt gedaan en dar voor een paar euro's. Da's nog eens even genieten. Fijne avond, Trudie.

Riet zei

Wat een schitterende vondsten heb je weer gescoord Renny.
Veel plezier ermee,als de poffertjes klaar zijn,kom ik bij je proeven.

Liefs Riet.

Emmy zei

Wat kan een mens blij worden hé van leuke koopjes.
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n pan gekocht en wel voor €0,45 en je snapt natuurlijk wel hoe blij ik daarmee was. Groetjes Emmy

Richtsje zei

Jeuh, jij boft met zo'n bazaar Renny! Lekker gevoel, zulke aankopen.
Vandeweek zag ik bij een webwinkeltje ook een dergelijke pofferdpan. Zal het recept eens bekijken, want ik herinner me de smaak wel maar weet niet hoe ze klaar te maken. Dankje!
Morgenmiddag doe ik een rondje kringloopwinkel na mijn werk, zit me al te verlekkeren, zéker door jouw enthousiasme en foto's!!