It's all in the details...

Wat detailfoto's van hoekjes waar ik van geniet..
waar je zintuigen worden geprikkeld...
in afwachting van het moment,
dat straks alles weer wordt omgetoverd in kerstsferen...

witte cyclaampjes, zo lieflijk maar meestal ook zeer tijdelijk bij mij...(tips?)
De peperbesjes kom je overal tegen..
Less is more..
En nog wat cakejes voor de vogeltjes gemaakt. Zo komen ze vast de winter wel door. Nog even reageren op een aantal vragen van jullie. Hoe krijg ik de taart uit de poffertvorm..heel simpel: even onder de hete kraan houden. En het recept is ook heel simpel. Een zak vogelzaad van de acti*n en 3 pakjes margarine of frituurvet. Dit laatste slaat altijd zo wit uit, vind ik, vandaar dat ik margarine heb gebruikt.

{Update: hoor net van iemand dat margarine laxerend kan werken voor vogeltjes...dus toch maar frituurvet gebruiken voortaan... }

Fijn weekend!!

Lieve groet, 

29 opmerkingen:

Petra zei

Heerlijke hoekjes; ik geniet ervan. En helaas geen tip voor je cyclaampjes; ik vind ze leuk in een leuk potje of robuuste vaas en juist dat schijnt zo slecht voor ze te zijn maar het staat zo leukkkkkkk.

Just Who I Am zei

Prachtige foto's .Ik kan me voorstellen hoe je geniet!Cyclaampjes waag ik me niet meer aan al zijn ze zeker heel erg leuk.Fijn weekend
Lieve groetjes Elisabeth

Home and Lifestyle zei

Mooie sfeerplaatjes Renny! Bij jou is het vast een drukte in de tuin met al die lekkere cakejes!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Miranda zei

Bedankt voor je 'recept'; leuk om een keer op woensdagmiddag samen met mijn dochter te maken!

Fijn weekend,
Miranda

Vergeet ik nog bijna te zeggen dat ik je foto's zo mooi vind... dus bij deze; prachtig!!

Irma allemaal kleurtjes zei

nou ik heb mijn zintuigen goed gebruikt en genoeten van je hoekjes wat schatig die vogelgebakjes en jaaaaa kerst ik heb er ook zo'n zin in en je cyclaampjes uhhhh????plastic mischien????
liefs Irmaxxx

Romkje zei

De musjes beginnen hier te klagen dat ze ook taartjes willen......dus ik ga aan de slag met je recept!!
En je sfeerplaatjes zijn echt genieten !

Gezellig weekend,groetjes Romkje.

Stina zei

Wat zijn het weer prachtige foto's geworden.

En die cyclamen nou ik heb ze ook gehad, maar ze hebben ook niet lang gestaan, je moet ze eigenlijk laten drinken hé, en vooral niet boven op de knol water gieten.
Maar blijf ze wel mooi vinden.

veel liefs stina

marian zei

Cyclamen vind ik ook zo mooi maar die heb ik ook altijd maar heel tijdelijk. Benieuwd dus ook naar tips. Peperbesjes ken ik niet en wat een poffertpan is... ga ik onmiddellijk zelf eens googelen! ;-)
Marian

marian zei

Ja hoor! Weer wat bijgeleerd over poffertpannen en uiteraard poffert! We zijn weer wat wijzer en weten waar naartoe als we ooit eens in Groningen zijn...
Bye!
Marian

It's me zei

Wat heerlijk je vogel taartjes...met magarine...whahahahhahhah!! ziet er inderdaad beter uit deze kleur !...leuke hoekjes gezellig !!! liefs Ria.....

Logement it Foarhus zei

Wat zullen ze er van smullen, en zelf genieten van de volle ëettafel".

Goed weekend en als ik een gaatje kan vinden.... dan ga ik het uit proberen. We moeten het asltijd wel strategisch opstellen, want de kippen doen hun naam eer aan. Zij zijn er doorgaans als de kippen bij en dan zijn de taartjes in een mum van tijd op.

Goed weekend. Pauline

Dora zei

ow wat een mooie foto's, lekker knus ook!

Fluitenkruid zei

Mooie geniethoekjes en die vogeltaartjes zijn super geworden!

Wendy zei

Wat een mooie sfeerfoto's
En de vogeltaartjes zijn erg leuk
Maar weet je zeker dat margarine wel kan????
Als ik google kom ik alleen maar tegen dat margarine erg slecht is voor vogels en dat het voor vogels laxerend werkt ik maak de taartjes dan ook altijd van frituurvet.

Fijn weekend Groetjes Wendy

Hannekie zei

weer erg mooi zeg. heerlijk al dat prechtige wit. vanmiddag vogeltaartjes maken. met frituurvet dus hahhha
fijn weekend
gr hannie

Saskia zei

Wat een mooie sfeerplaatjes, gezeliig.
groetjes Saskia

brigitte zei

Wat een schattige vogeltaartjes.
Fijne zondag Groetjes Brigitte

Madelief zei

Hoi Renny,

Gezellige hoekjes in je huis! Mooi zijn die vogeltaartjes!

Lieve groet & een gezellig weekend!

Madelief

http://truutske.blogspot.com/ zei

Bedankt voor je recept. Ga ik ook meteen uitproberen.
Dan de witte cyclaampjes...geeft me al een echt december gevoel. Ze staan prachtig....heel gezellig allemaal. Fijne zondag, Trudie.

Carla zei

Super gezellige hoekjes heb je gemaakt hoor!!

En die cakejes zien er prachtig uit..ik vond die taart ook al zo mooi!!
Ik heb hier zo'n silo hangen met voer, maar daar snappen ze volgens mij niks van...denk dat ik die ook maar eens verwerk in een taartje ofzo.

fijne aondag...liefs Carla.

Marieke Reintjes zei

Als de vogeltjes bij jou in de tuin neer strijken, dan hebben ze heerlijk te eten, leuk hoor!!
Fijne zondag, hartelijke groet, Marieke

Gerreke zei

Ja, ja, ja ik heb een tip voor jou cyclaampje, want ook ik ben erg slecht in het onderhouden van dit plantje, totdat iemand tegen me zei dat hij alleen maar natte voetjes wil hebben en geen nat bolletje. Kortom potje eruit halen, z'n worteltjes nat laten worden, zodat de bol droog blijft en niet kan rotten.

Colinda zei

Heerlijke sfeerfoto's; hier ook al alles in huis voor de voedertafel, deze week toch maar eens aan de slag!

gewoon gezellig zei

Geen margarine voor de vogeltjes dus!
Wel heel leuk gedaan zeg, heerlijke plaatjes.
Ik kom met al die leuke kerstsfeerblogjes al helemaal in de mood!

Hoe heb je dat gedaan, die tekst/stempel op je foto's?? Of is dat het geheim van de smit...

Groetjes Hilde

English style zei

Heerlijk al die vogeltjes in de tuin he, ik had een vogeltaart voor mijn verjaardag gekregen, en die ligt op de tuintafel :-)
als wij vormpjes vullen met vogel"vet" gebruiken we altijd ongezouten blokken frituurvet, anders is het veel te zout, en idd margarine laxeert weer, ook niks waard als alle vogeltjes aan de race zijn he hihi
groetjesssss

THE BLACK BARN zei

IK VIND JE VOGEL TAARTJES ERG LIEF EN LEKKER VOOR DE VOGELS.

LIEF VAN JE DAT JE KADOOTJE NAAR MEA VAN MAYFLOWER HEB GESTUURD.
LIEVE GROET,
MIRANDA

Jeanette zei

Hallo Renny,

Via Mea kwam ik jouw (leuke) blog terecht, ik heb me gelijk als volger aangemeld en ik ga ook nog even aan je give away meedoen. Zal het linkje ook op mijn blog zetten. Binnenkort ga ik ook een give away doen, het moment dat ik 100 volgers heb. Ik hoop je binnenkort ook een keer bij mij te mogen begroeten.

Tot blogs,
Jeanette

Draffin Bears zei

How lucky! ... I was your 200th follower.
Love all your beautiful photographs.

Happy Tuesday
Carolyn

Musje zei

Oh alles ziet er zo super uit,heerlijk sfeertje heb je daar en de vogel cakjes zijn helemaal top!liefs Joke.