Een dun laagje sneeuw.....





Vanmorgen werd ik wakker van kinderstemmetjes die uitgelaten riepen: "Er ligt sneeuw!" Nou, ik kan je vertellen, dan ben ik direct klaar wakker. Ik spring m'n bed uit, om vervolgens als een klein kind met mijn neus tegen de ramen het landschap te bewonderen....een dun laagje heeft ons uitzicht omgetoverd tot een sprookjesland. Nou is dit uitzicht niet zo wijds als het doet voorkomen...we kijken gewoon tegen de daken van de overburen aan, hihi. Natuurlijk  moest ik even de tuin in om wat foto's te maken. De eerste sneeuw van dit nieuwe winterseizoen. Vorige week moest ik er nog niet aan denken, maar nu het er eenmaal ligt....ja, dan vind ik het prachtig. Ik ben er klaar voor winter! Ligt er bij jullie ook sneeuw?

Ps: Een aantal van jullie vroegen of de stofjes van de krans niet rafelen...nou, nee dus, deze stof niet...je hoeft 'm niet om te zomen...en was dat wel het geval geweest, was deze dame er niet eens aan begonnen :o)
Lieve groet,

37 opmerkingen:

Sezoentje zei

Oh, wat heerlijk zeg, hier in het Belgische Limburg is er nog geen sprake van sneeuw, maar we zullen er toch eens aan moeten geloven ;)
Je krans van je vorige post vind ik trouwens geweldig mooi!!!
Fijn weekend alvast van Sonja

Marieke Reintjes zei

Hoi..
Wat een prachtige foto`s heb je gemaakt...Van mij mag het hier in het oosten nog wel even weg blijven, maar al het er eenmaal ligt, nou dan geniet ik net als jij hoor!!!
Fijn weekend, groetjes Marieke

Binnenpret zei

Hallo Renny, Wat heb je prachtige foto's gemaakt. Lekker winters. Hier in 't Gooi (ook) nog helemaal geen sneeuw. Het is wel koud, brrrrrr!!!
Fijn weekend. Sylvia

MyHome zei

Schitterende foto's. Er gaat niks boven wakker worden in een wit landschap. Bij ons is helaas alleen hagel gevallen gisteren.

MyHome

Alle mooie dingen zei

hier in Vinkeveen ook gelukkig nog geen sneeuw
misschien ga ik ook maar eens een krans maken.. ik vind hem geweldig!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Daydream Living zei

Hi Renny,
Nou, we hebben hetzelfde weer vandaag, sneeuw! of het lang blijft liggen is een tweede... en je foto's zijn super mooi! Goed weekend!
Maureen

THE BLACK BARN zei

NEE, BIJ ONS JAMMER GENOEG GEEN SNEEUW.
ALLEEN BEVROREN GRAS EN DAKEN.

LIEVE GROET,
MIRANDA

THEA zei

Hoi Renny,

Ik dacht,op de eerste foto, ze is druk geweest met kunstsneeuw!!
Maar ik begrijp dat het echt is!!! Wohh...is zo mooi voor de foto, niet??? Jullie boffen maar!De eerste paar keer vind ik het altijd prachtig!!
Nee bij ons niet, wel wat vorst, maar meer niet!
We wachten gewoon af!
Je krans is mooi,hij mag trouwens best rafelen, hoor!!

Fijn weekend, groetjes Thea

Mooi (Karin) zei

Oh Renny, mooie plaatjes...en bij jullie ligt net iets meer...hier was er niet zoveel, maar voor de sfeer is het wel mooi! Nu schijnt het zonnetje en is het meeste al weer weg :-(
Fijn weekend!
groetjes Karin

Petra zei

Prachtige foto's ;-))

Stina zei

Mooi die eerste winter foto's met sneeuw!!

Liefs Stina

@nne zei

en zoooo mooi in beeld gezet! lieve groet, @nne

Rianne zei

Wow, daar al sneeuw, ook chocomelk met slagroom? Hier is het wel koud maar nog geen witte wereld. Ik hoop morgen ook niet, want ik moet de hele dag open dag draaien en als er niemand komt duurt de dag veel te lang.
Fijn weekend!

Mayflower zei

Sneeuw.......hier schijnt de zon en ligt er niets hihi. Wat heb je er prachtige foto's van gemaakt. Prachtig en sprookjesachtig die witte wondere wereld.
Ook je vorige post, ik loop steeds op achter hihi, daar heb ik van genoten, wat een mooie krans en wat een leuk idee met de welbekende vitrage, heb ik ook nog steeds doelloos liggen.
Ook het scheerdoosje van je opa is ptachtig, zoiets roept altijd fijne herinneringen op.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Emmy zei

OOOOOOOH prachtig mooi hé maar wij hebben helemaal niks hoor het zag wat wit door de vorst maar verder schijnt hier toch wel lekker de zon. Fijn weekend groetjes Emmy

kienkele zei

Hoi Renny, nou wonen wij toch vrij dicht bij elkaar, maar hier geen sneeuw hoor, maar alles was wel prachtig berijpt! Ben intussen al bezig met de krans..... Fijn weekend, lieve groet, Tineke

Madelief zei

Hoi Renny,

Jullie hebben al sneeuw gehad!! Het is hier in het westen ijzig koud, maar nog geen vlok in zicht.

Geniet van je weekend!

Lieve groet, Madelief

Maria zei

Wat een geweldige foto's.
Helaas hier nog geen vlokje

geniet van je weekend
liefs Maria

Pink Princess zei

Hier lag vanmorgen ook een klein laagje wit. MOOI om te zien idd. (lekker, hoefde er niet vroeg door ivm de TNT staking....erg hoor hahaha)

It's me zei

Wat een mooie winter foto's.......heerlijk....hier is niks gevallen hoor....de zon scheen de hele dag twas heerlijk wel koud bbbbrrrrr...fijne avond liefs Ria....

Miranda zei

Mooi de eerste sneeuwfoto's; hier was het vandaag prachtig weer met de hele dag zon!

Fijn weekend,
Miranda

theeleuten zei

Oh wat een mooie plaatjes, maar hier gelukkig geen sneeuw, die kou vind ik prima!
Gezellig weekend!Evelien

Hannekie zei

nee bij ons geen sneeuw. maar wat ziet het er prachtig uit bij jou zeg. geweldig
gr hannie

Saskia zei

Hier geen sneeuw hoor in Zuid-Holland. Wel erg koud. Maar wat een mooie foto's heb je gemaakt. Echt winter.
Fijn weekend. Groetjes Saskia

Carla zei

Ik ben héél blij dat jij er zo blij mee bent...en wat mij betreft mag het allemaal bij jou vallen hoor.
Ik hoef niet....echt niet!!
Het ziet er dan wel prachtig uit, maar als ik bedenk dat ik midden in de nacht door die zooi naar huis moet....dan ben ik er al klaar mee.

maar ja....gelukkig hebben we het niet voor het kiezen.

liefs Carla.

Yn'e Steeg zei

Moaie foto's Renny!
Hier is niet echt veel sneeuw gevallen.
Maar het is wel behoorlijk (gezond)fris buiten.

groetnis Jantsje

Just Who I Am zei

Mooi he zo vroeg in de ochtend ,en dan de eerste sneeuw!!Hier was het heel koud maar wel zonnig ,ook heerlijk hoor!!Fijn weekend,liefs Elisabeth

marian zei

Prachtig!!! Hier al veel sneeuw gevallen, mooie grote witte vlokken, de lucht vol, maar die smolten onmiddellijk toen ze op de grond vielen... niet zo'n kindvriendelijke sneeuw dus voorlopig maar wel leuk natuurlijk, maakt de kerst precies al wat voelbaarder.
Groetjes,
Marian

Fluitenkruid zei

Ja ik weet nog dat ik als kind ook zo blij er van werd. Nu ook nog wel; samen met de hond als eerste voetstappen achterlaten..
Fijn weekend!

Romkje zei

Hier maar een beetje sneeuw...
Ik verheug me wel op een winterse sneeuwdek.

Groetjes Romkje.

Colinda zei

Wat een mooie foto's, hier nog geen spoor van winter-wonder-land :-)

Home and Lifestyle zei

Het is een dun laagje maar ik zie onmisbaar sneeuw! Hier is geen vlok gevallen, misschien komt dat volgende week nog wel!

Een fijn weekend Renny! Lieve groet, Ingrid

Dora zei

Hier geen sneeuw, alleen wel alles wit door het vriezen..ook heel mooi!

Gerreke zei

Oh Renny, wat een prachtige foto's. Ik ben ontzettend jaloers in de positieve zin natuurlijk.

Bij ons vallen nu de eerste sneeuwvlokken! Kijken of ik er ook mooie foto's van kan maken!

Trouwens, kun je mooie kerstkaarten van maken.

Fijn weekend!

jolanda zei

hoi Renny, mooi zo'n sneeuwlandschap hé? Echt genieten van al die mooie beelden!
Net als van jouw blog trouwens... wat heb je een mooie en leuke dingen hier!!! Ben gelijk volger geworden hoor.
De krans vind ik een supergoed idee net als de papieren boterhamzakjes... straks ga ik er gelijk op uit om ze te bemachtigen! Bedankt voor de tip!!
fijne dag, groetjes jolanda

*Ingrid* zei

Wat mooi je sneeuwbeelden Renny...geniet van een gezellig weekend..

liefs...

English style zei

Wat een PRACHTIGE foto's !!
mooi zo'n laagje sneeuw, wij moeten het hier met een laagje rijp doen, vind ik ook erg mooi, maar sneeuw heeft toch ook wel wat he, dank voor het meegenieten :-)