Advent






De eerste adventszondag. We steken het eerste kaarsje aan.
Voor sommigen is het een trend, voor anderen heeft het een diepere betekenis. Het woord ‘advent’ is afgeleid van ‘adventus’: komst. Letterlijk betekent Advent: God komt naar ons toe. De Advent heeft een dubbel karakter: Het is de voorbereidingstijd op het Kerstfeest, de geboorte van Jezus Christus ruim 2000 jaar geleden.

‘Nu daagt het in het oosten,
het licht schijnt overal:
Hij komt de volken troosten,
die eeuwig heersen zal’.

Een goede, liefdevolle adventstijd toegewenst...een tijd vol licht en hoop.
Lieve groet,

38 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat mooi Renny...ik vind het zo leuk om te zien hoe iedereen op zijn eigen manier adventskaarsen maakt!

Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

kienkele zei

Dag Renny, hoewel ik geen christelijke achtergrond heb, en dus ook niet meedoe met de adventkaarsen (alleen voor de trend hoeft voor mij niet), geniet ik weer verschrikkelijk van je mooie plaatjes. Enneh, ik heb ook die krans met de papieren onderzettertjes vandaag nog gemaakt, actief he? Hele fijne zondag, lieve groeten, Tineke

marian zei

Ook voor jou een liefdevolle adventstijd gewenst Rennie.
De kaarsen en decoratie zijn heel mooi!
Prettig weekend,
Marian

Hannekie zei

mooi dit verhaal achter de advent. prachtig heb je de kaarsen gedecoreerd
gr hannie

THE BLACK BARN zei

HIJ IS ERG LEUK .

LIEVE GROET,
MIRANDA

Colinda zei

Wat heb ik toch al veel leuke adventideetjes in blogland voorbij zien komen, die van jou is ook prachtig!

with love zei

Mooi! En voor jou ook een goede adventstijd!
groetjes, Erna

brigitte zei

Erg mooi.
Op school doen we mee maar thuis niet.
We hebben jaren geleden een mooi wandkleed
wat we altijd ophangen. Elke maandag steken we een stoffen lichtje aan.
Groet en een fijne zondag Brigitte

Dora zei

Mooi verhaal, ik ken het van mijn opa en oma.

Fluitenkruid zei

Ze zijn mooi, jouw kaarsen!

lupineke zei

Hallo, ik kom voor het eerst even langs om op je blog te kijken, en wat ziet het er allemaal gezellig en sfeervol uit! Ik kom beslist nog eens vaker langs! Fijne adventstijd gewenst, groetjes van Lupineke

Marieke Reintjes zei

Ook bij jou staan de adventkaarsen er mooi bij, heb ze zelf ook staan ,niet zozeer vawege de betekenis erachter, alswel om het mooie geheel met de labeltjes...
Fijne zondag, groetjes Marieke

It's me zei

Owww heerlijk sfeertje hoor hiero....erg mooi gedaan !!....... en prachtig verwoord......zo ie het !! licht !!!...... fijne dag ! liefs Ria....

The things I like to do zei

Ze zijn zeker mooi.Brengt altijd zo veel sfeer kaarsen.Kan er niet genoeg in huis hebben.

Mooi (Karin) zei

Mooi!
Het couplet van het lied ken ik ook ;-)
Fijne zondag!
Lieve groet van Karin

English style zei

Het liedje wat hier staat, stond Femke afgelopen week , met zo'n mooi kinderstemmetje bij me in de keuken te zingen :-) (daar kan ik zo van genieten dat soort momentjes)
vind je kaarsen erg mooi, weer met die stempel he (ik gebruik hem ook voor van alles en nog wat...
Wens je een fijne Adventstijd toe !
Lieve groetjes Yvon

Sonja zei

Hoi Renny, genoten van je mooie plaatjes zeg!
Ook van je vorige posten..

Jij ook een hele fijne (eerste) Advent Zondag..

Groetjes, Sonja

Jeanette zei

Wat een mooi adventsplaatje. Leuk om te zien hoe een ieder dit weer anders decoreert. Alhoewel ik niet praktizerend in mijn geloof ben weet ik de achtergrond van de advent maar al te goed. Toch leuk om weer eens zo over te lezen.

Nog een fijne zondag.

Groet,
Jeanette

sunny zei

Mooi dat je dit uitdraagt via je blog!!

G-style zei

Hallo Renny,
heb dit jaar voor het eerst adventskaarsen neergezet, heb geen christelijke achtergrond dus gewoon omdat ik het mooi vind...
Toch vind ik de gedachte om te streven naar meer licht, hoop en troost een mooie gedachte en daar doe ik het dan voor .
Fijne adventsweken gewenst, lieve groet Gea

Marijke zei

Wat heb je dat ontzettend mooi gemaakt.
Prachtig gedaan mijn complimenten hoor!
Wens je nog een fijne zondagavond

Groetjes marijke

Sueli Pinheiro zei

Beautiful image. Preciosa! The text is also very explanatory. Congratulations!
Can I save this image for future use in my blog? With the proper citations of course.
suelipinheiro.blogspot.com
Hugs,
Sueli

Riet zei

Dank je wel lieve Renny voor je schitterende woorden.
Het doet me heel goed,echt waar.
Hoop dat de Heere Jezus ook voor mij en jou geboren is.

Liefs Riet.x

almay`s home zei

Hoi Renny,

Wat een mooie kaarsen heb je gemaakt. Heel fraai met die "stempels"
Mooi dat gedichtje. We lopen deze maand zo te racen dat we hier niet altijd bij stil staan!

Ik wens je een hele fijne week!!

Groetjes
Alma

Kaatje zei

Voor jou ook een hele fijne adventtijd met veel rust en geluk!!!

Riny zei

Lieve Renny,
Net als jij beleven we deze 4 Advents weken als een wonder van HET LICHT dat komt.
We kijken uit naar Kerst...
Wat een mooie schaal heb je voor deze kaarsen. Heb je vandaag de eerste kaars branden?
Liefs...Riny

Villa König zei

So beautiful!!! Lovely advent evening, hugs Yvonne

Sueli Pinheiro zei

Vielen Dank für die Nutzung des Bildes. Ich habe einen Beitrag über das Aufkommen und nutzte ihre con un-Link für Ihr Blog. Dieses Bild hat mich inspiriert und ließ mich darüber nachdenken, den Advent.
Gott segne.

Yn'e Steeg zei

Mooi Renny!

Groetjes, Jantsje

Anoniem zei

So good surprise!
So Kind!

Kisses:)
Maria Antonia Forjaz
maf@math.uminho.pt

Gerreke zei

Hoi Renny,
Wat leuk en toevallig! Hebben we allebei op onze eigen manier iets over advent gezegd. Echt heel leuk!

Dat liedje: nu daagt het in het oosten. Meid wat een nostalgie, maar ik zing het nog graag!

Ik vind het mooi dat je op deze manier advent onder de aandacht brengt! Complimenten!

De volgende keer ga ik eerst kijken wat jij geschreven hebt voordat ik aan een stuk begin. Grapje hoor!

Wendy zei

Dat ziet er mooi en sfeervol uit
Hier staan de kaarsen ook op de kast het plan is om ze een klein stukje op te branden zodat er een waxinelichtje in past zo kunnen we er lang van genieten anders moet de versiering er al zo snel weer van af anders vliegt het misschien in de brand.

Groetjes Wendy

Susan zei

Hoi Renny,

Bedankt voor je berichtje! Mijn man en ik hebben even gekeken hoe het kwam en we zijn er uit...het ligt aan mijn nieuwe webbrowser op mijn nieuwe laptop. We hebben mijn blog nu aangepast op de computer van mijn man en nu is het wel gelukt! Ik kan dus weer gewoon up-loaden maar dan niet via mijn eigen laptop. We gaan nu nog even verder zoeken om het ook mogelijk te maken op deze laptop. De post heb ik inmiddels verwijderd dus waarschijnlijk dat je daarom geen reactie meer kon plaatsen.
Nogmaals bedankt!!

Lieve groetjes van Susan.

La Maison en Wonderboom zei

Nou alles is al gezegd over advent, en ik sluit me hier bij aan.

Lieve groet
Hermine

Net als Toen zei

Wat een prachtige adventskaarsen. En ook zo mooi gezegd.
Ik wens je een fijne avond.
Liefs, Pauline

Boukje zei

Mooi om op deze manier aandacht te geven aan de komst van het Licht naar de aarde!
Groetjes Boukje.

Elly-My Everyday Things zei

Wijze les, ik wist dat eigenlijk niet eens, vind het gewoon gezellig staan. Maar dit geeft er natuurlijk een diepere betekenis aan!
Prachtige foto's~!!!!!!!

dolce far niente e tuti zei

Wat een mooie woorden. Heel mooi om te zien dat er mensen zijn die nog waarde hechten aan de diepere betekenis van advent. Ook heel bijzonder om te zien dat iedereen rond hetzelfde thema (adventkaarsen) zoveel verschillende uitvoeringen heeft.

Love your blog!

groetjes Bianca