Zondagse wandeling...


Gisteren was een uitstekende dag voor een wandeling. Meestal gaan we naar de bossen van Beetsterzwaag of Bakkeveen. Maar af en toe gaan we iets verder, naar Ravenswoud, nabij Appelscha. Daar ligt het Fochtelooërveen en is één van de zeldzame hoogveenrestanten in Nederland. Het Fochtelooërveen, een gebied van ca. 2700 ha, ligt in het oosten van Fryslan, op de grens met Drenthe. Tot 1980 werd in het gebied nog turf afgegraven. Er staat een bijzondere uitkijktoren met hele steile trappen...

 

Het is er prachtig...en ondanks mijn hoogtevrees ben ik gisteren toch de klim begonnen. Ik was er jaren geleden al eens geweest, maar toen kende ik het fenomeen 'hoogtevrees' nog niet. Ik wist dus, dat als ik niet omhoog zou gaan, ik dit zou moeten missen. Daarnaast beginnen de kinderen me er mee te plagen....tja, daar gaat je imago...Dus verstand op nul...Eenmaal boven was ik de hoogte compleet vergeten. Pas toen we weer afdaalden....ja, toen was het goed mis. Maar het uitzicht nam niemand mij toen meer af. En ook niet geheel onbelangrijk. De kinderen vinden mij weer een stoere mama!!!
In de volgende post wat sfeerhoekjes uit de wandkast.
groetjes,

26 opmerkingen:

La Maison en Wonderboom zei

Schitterende foto's.
Goed van je dat je je hoogtevrees aan de kant kon te zetten.
Groet van
Hermine

Claudia zei

Wat is het daar mooi...

Carla zei

je hebt dus wat overwonnen...goed van je!!
Prachtige foto's heb je gemaakt van een bijzonder gebied.

fijne avond..liefs Carla.

Dani zei

Dat is een plekje om te onthouden en goed te doen vanaf Veendam. Prachtig uitzicht vanaf die toren.
Bedankt voor de tip!
Groetjes
Dani

Judith zei

Prachtige foto's !!!
De herfst heeft vele mooie kanten. Hopelijk kunnen we nog even genieten van dagen zonder regen.

Yn'e Steeg zei

Ja natuurlijk ken ik het gebied ook erg goed, het si er inderdaad prachtig.
Ik moet je ven een compliment maken voor je foto's.
Vooral de foto van je kids in het bos, het is net alsof je dochter in een plaatje staat!
Het zal wel door haar mooie paarse jas komen, die afsteekt tegen de zachte kleuren van het bos, maar ik vind dit echt een super foto.

En no net neist de skoun rinnen gean nei dit komplimentsje hjer hahaha

Noflike jun, Jantsje

Franse Lelie zei

Wat een heerlijke wandeling en mooie foto's, zo is de herfst moooooiiii!

Colinda zei

Mooi is het daar zeg en wat stoer dat je toch omhoog geklommen bent!

It's me zei

Prachtig !!! echt heel mooi daar!!...fijne week liefs Ria......

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtig gebied om door heen te wandelen...! En niet alleen je kinderen vinden je stoer, ik ben ook mega trots op je hi hi!

Nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

almay`s home zei

Wat een mogelijkheden om er lekker even tussenuit te gaan. Het was een aardige klus die klim!! Mooie foto's hoor! Ik verheug me al op je sfeerhoekjes!

Groetjes
Alma

Pierelantijntjes zei

Wat knap van je! En wat een uitzicht. Schitterende foto's hoor,
Liefs Ester

Hannekie zei

wat een mooi gebied.knap dat je je hoogtevrees hebt overwonnen. heel mooi..
nog ff over de lantaarn..toen ik hem kocht stond het erbij dat ie uit 1930 kwam. ik heb daarna ff gegoogled. en inderdaad dit model werd alleen in de 30 jer jaren gemaakt. zo kom ik er vaak achter. heel veel googelen. gelukkig stond bij de mijne het merk en zo erop anders is het wel heel lastig natuurlijk. ben heel benieuwd of je er achter kan komen
liefs hannie

THE BLACK BARN zei

WAT EEN MOOIE UITZICHTEN HEB JE GEFOTOGRAAFD.
PRACHTIG HOOR!!!!

FIJNE WEEK!!!

MIRANDA

Alle mooie dingen zei

stoer hoor!
is dit ook niet dat gebied waar die kraanvogels zitten?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Stina zei

Geweldig toch, zou denk ik ook wel een paar keer slikken voordat ik naar boven ging.
Je foto's zijn mooi geworden.

Fijne dag
liefs Stina

Dora zei

Wat een prachtige foto's ik wil meteen ook erop uit met de camera!

Karin zei

Wat mooi! Wist niet dat we dat zo dichtbij huis hadden... Bedankt voor de tip ;-) En ook zeker mooi om daar deze tijd van het jaar foto's te maken.
Groetjes Karin

Rozmeen zei

Wow wat een mooie fotos...geeft een heerlijk gevoel.

Liefs en een fijne week,
Rozmeen

Fluitenkruid zei

Het is nu prachtig buiten, tijdens het bekijken van je foto's kon ik de dennen ruiken :-)

Rosarie zei

Zo zie je maar weer. Nederland heeft ook een schitterende natuur.Vaak dichterbij dan je denkt.
Wat is het daar mooi.Hele mooie foto's ook.
Dapper van je die hoogte.Ik zou wel 2x moeten denken hoor!
Maar je hebt t toch maar mooi gedaan!

GR Ria

Romkje zei

Mijn comlimenten voor je blog.
Prachtige foto's !!
Ik ga je graag volgen.

Groetjes Romkje

Saskia zei

Mooie foto's, echte herfstplaatjes.
Fijne avond.
Groetjes Saskia

Emmy zei

Dat was weer een hele overwinning voor jezelf, dapper hoor. Maar je kreeg er ook wat voor terug n.l. een heel mooi uitzicht wat zeker de moeite waard was om voor te klimmen. Groetjes Emmy

*Ingrid* zei

Weer een mooie post hoor Renny,wat een mooie natuur!!

fijne avond nog..

Gerreke zei

Prachtige foto's Renny! Kan zien dat jullie een heerlijke wandeling hebben gemaakt!