Ode aan de roos...

Een roos staat voor liefde,
eeuwige trouw.
Een roos staat voor vriendschap,
onvoorwaardelijk.
Een roos staat voor troost
door alle tranen heen.
Het symbool
vol schoonheid
vol passie
vol beloftes
zo puur

Renny

 
Een ode aan mijn lievelingsbloem! De roos is het symbool voor poezie. Nog steeds komen er nieuwe knoppen en bloeit hij maar door. Ook gedroogd zijn ze prachtig en ruiken ze verrukkelijk. En ik heb weer een roosjes kop & schotel (Queen Anne) voor mijn verzameling gevonden bij de kringloop....

Een rozengroet voor jullie, bedankt voor de lieve berichtjes iedere keer weer. Ik waardeer ze enorm!

27 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

De roos is denk ik bij velen favoriet en niet alleen als liefdesbloem! Je hebt er een prachtige post van gemaakt!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

*Ingrid* zei

prachtige post Renny,thanks voor de mooie foto's en ik vind je kopje prachtig!!!

fijne avond nog
liefs...

Emmy zei

Een prachtige roze roos in een fraai kop en schotel. En ingedroogd ziet hij er ook nog heel mooi uit. Je dochter heeft de voorkeur voor roze vast van d'r moeder meegekregen. Gezellige meiden kamer heeft ze. Groeten Emmy

Pink Princess zei

Rozen zijn ook mijn favoriete bloem. En je kopje...mooi ♥ Heb er zelf ook een paar gelukkig :)

Colinda zei

Mooi hè rozen ... vind het een bijzondere, vooral prachtige bloem en heb ze jammergenoeg niet meer in de tuin, dus daarom af en toe wel in huis ... even genieten!

Groetjes,
Colinda

almay`s home zei

Mooi hoor je ode aan de roos!
Rozen zijn altijd "in" of ze nu gedroogd zijn of vers. Mooie foto's van deze prachtige bloemen in combinatie met het servies!

Groetjes
Alma

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Ja rozen...die zijn gewoon geweldig :) Hij zit zelfs in mijn achternaam hihi, goed he!?

Prachtige foto's!

Veel groetjes, Veronique

Just Who I Am zei

Ook ik ben dol op rozen ! een mooi gedicht en heel mooie foto's .Ik ben blij dat ik ook een paar van die mooie kopjes heb kunnen vinden bij de kringloop .Wat zien je rozen er gedroogd mooi uit ,dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd
Groetjes Elisabeth

Franse Lelie zei

Wat een mooie post...prachtig gedicht ook.
En je blog ziet er super uit, het lettertype is erg mooi. Is dit van blogger?
Lieve groet

with love zei

Mooi en dat uit eigen tuin! Enne.. ook nog pink dus helemaal goed deze maand!
groetjes, ERna

kienkele zei

Jaaaa, rozen blijven prachtig, heb ze zelf ook vaak op de vaas staan. Op dit moment staan er hier op tafel een paar van dit hele dikke witte....genieten. Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

Antonia zei

Een mooie kop en schotel en een prachtige ode aan de roos! Dankjewel Renny, lieve groet Anja

It's me zei

Mooiiii!!.............liefs Ria...

Joan Ottevanger zei

Schattig kopje met rozen ben je bij mij aan het goede adres vind ze prachtig.Groetjes Joan.

Dora zei

Ow wat mooi, de foto's zijn prachtig!

Claudia zei

Ze zijn prachtig...

Yn'e Steeg zei

Wat een mooi plaatje, en wat een mooie poezie!

Noflike dei tawinske, Jantsje

Kaatje zei

Heel mooi!!
Laatst heb ik foto's gemaakt van alle rozen in huis.....Toen pas viel me op dat ze niet alleen op het servies staan in alle vormane en maten maar ook op plaids, kaarten, theelichten, kussens, schilderijen en zelfs op mijn laptop. Had ik nog niet echt in de gaten, haha.
Heerlijk dat je ze ook nog in de tuin hebt!!

Fluitenkruid zei

Ik ben er ook zo dol op, ben zelfs met eentje getrouwd :-P

Hannekie zei

heel mooi zo deze post. en prachtige fotos.
gr hannie

Carla zei

De roos blijft een prachtige bloem.
Mijn rozenstruik had helemaal geen zin om gesnoeid te worden dit weekend...dus heeft mij behoorlijk te pakken gehad...tja...moet je ook maar tuin handschoenen aan doen hè!!

Schattig kopje!!!

fijne dag..liefs Carla.

Bonjade zei

Ook mijn lievelingsbloem....in mijn lievelings kleur nog wel.
Heerlijk
Liefs

Saskia zei

De Roos is ook mijn lievelings bloem. Mooie foto's.
Groetjes Saskia

THE BLACK BARN zei

Ik ben nieuw op je blog.
Ik kom via Caatjeshofje op jouw blog.
Je blog is geweldig ik ga je volgen.

Lieve groet,

Miranda

Judith zei

Hallo Renny,
Dit is een 'good feeling' post, prachtig gefotografeerd!
Heb je trouwens een nieuw blog layout?
groetjes van Judith

Hannekie zei

hier viel het weer heel erg mee. wij hebben overdag maar twee buien gehad. jou zonnetje staat er prachtig op.
zo hoe doe je dat zeg alles zo snel verkopen. lukt mij nooit hahha
gr hannie

Rosabella zei

oh, it's so beautiful ... thank you very much ♥