Autumn is a second spring..

Autumn is a second spring, when every leaf is a flower.
 Nee, dit zijn geen gewone krokusjes, maar het is de herfstkrokus of herfsttijloos.
(Colchicum autumnale)
Hier krijg je toch een beetje een lentegevoel van hè!
 
Vliegenzwammen
Het is nu toch echt herfst geworden. 
Een seizoen die ik altijd een beetje weemoedig verwelkom.
Het afscheid moeten nemen van de zomer valt me vaak zwaar. 
Maar als het dan eenmaal echt herfst is, krijg ik er zin in. 
De boswandelingen met de kruidige geur van het bos.
Lekker met de laarzen door de bladeren banjeren.
Het bewonderen van de wonderen van de herfst.
Het opvangen van de zonnestralen van een laagstaande zon.
Het ploeteren door de stormachtige wind,
de regen die je het zicht haast belemmerd. 
Al deze natuurelementen trotserend,
is het heerlijk thuiskomen in een warm huisje
met een warme kop thee of chocolademelk.

Dat gevoel van behaaglijkheid, wat ik ook van vroeger heel goed herinner,
geven we zo de kinderen ook weer mee.
Dat het niet erg is dat je een keer nat wordt van de regen.
Want dan is er thuis...daar kun je je weer opwarmen en drogen.
Daar is het behaaglijk.

 Je kunt nog meedoen aan mijn weggevertje tot a.s. vrijdag,
dan maak ik de winnaar bekend.


14 opmerkingen:

@nne zei

Je hebt er weer een prachtige collage van gemaakt! Lieve groet, @ne

Dora zei

Wat een prachtige foto's en ik kan ook zo enorm genieten van de herfst!

Claudia zei

Mooie woorden en mooie foto's...heerlijk een beetje wegzwijmelen.

Liefs Claudia

English style zei

Wat een prachtige foto's van de Herfst !!
en wat heb je een leuke vliegenzwam puzzel gemaakt van de foto hihi
ik houd ook van de Herfst, vind het een mooi seizoen !
lieve groetjes Yvonne

Stina zei

Mooi die kleine rode paddestoelen, mijn favoriete paddestoel is dat.
De herfst is prachtig, heb al heerlijke stoofpeertjes op het gasstel staan, ruikt zó heerlijk.

liefs Stina

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie foto's Renny...ik heb hetzelfde als jij wat de zomer betreft...het afscheid valt mij zwaar! En ik ben ook nog niet om hi hi...ik hoop dat er nog een aantal zonnige dagen komen, waarbij we nog even in de tuin kunnen zitten! Hoe gaat het trouwens met je...voel je je wat beter dan gisteren?

Een lieve groet, Ingrid

Mayflower zei

Wat een heerlijke herfstsfeer. Je foto's zijn prachtig en zoals je het ook omschrijft. Ik ben dol op al die seizoenen en de Herfst heeft ook zoveel moois te bieden.
Lieve groet, Mea

lia zei

Heerlijk die herfstfoto's Ik kan er ook zo van genieten.

groetjes Lia

Colinda zei

We kunnen er niet meer omheen, tis herfst ... je hebt een hele gezellige sfeercollage gemaakt.

Groetjes,
Colinda

Just Who I Am zei

Heerlijk he Herfst ,ik kan er geen genoeg van krijgen .Alle mooie dingen in de natuur en zoals je zegt het behaaglijke binnen .Prachtige foto's heb je gemaakt.Echt genieten dus !!
Groetjes Elisabeth

It's me zei

Mooi Renny....echt superrr foto's ...o ja je weggevertje.......spannend.......liefs Ria....

Carla zei

Zoals jij en vele andere de herfst weten te presenteren...ga ik het verdorie nog leuk vinden ook..die herfst.

Ik moet nog wennen hoor....maar komt wel goed....ik loop altijd wat achter de feiten aan...hahaha

Prachtige collage en bewerkingen heb je gemaakt.

fijne avond...liefs Carla.

Dani zei

Prachtig! En wow die rood met witte zijn schitterend.
Groetjes
Dani

Pierelantijntjes zei

Ik zit hier zo te genieten van je foto's. Ik ben niet zo'n zomermens. Ik geniet zo erg van de herfst. Ik absorbeer de kleuren en de geuren, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook een beetje weemoedig wordt als het herfst is. Met die geuren komen ook zoveel herinneringen naar boven en dan besef ik maar al te goed dat alles voorbij gaat en je moet genieten van het nu.
Lieve groet van ester