(Paeonia) pioenroos



Ik wandel vanmiddag via de achterdeur, na een lange werkdag, het huis binnen en daar gaat de bel...een buurvrouw staat met dit bosje pioenrozen voor mijn neus. Zomaar... Dat zijn nou de momentjes om in te lijsten....mijn dag is weer helemaal goed.

De tuin heeft een metamorfose ondergaan...daarover later meer. Gisteren bij het tuincentrum kocht ik o.a. deze witte roos 'climbing iceberg'. Hij ruikt zalig en ik ben er dolgelukkig mee. Ze lijkt wel van was en in de knop is ze zachtroze. De roos is toch wel mijn favoriete bloem.

I walked through the back door this afternoon, after a long day at work, into the house and there goes the bell ... a neighbor state with this bunch of peonies for my nose. Just ... These are such special moments.The garden has undergone a transformation ... more on that later. Yesterday I bought at the garden center such as the white rose 'Climbing Iceberg'. He smells delicious, and I am happy with it. She looks like wax and the soft pink button. The rose is still my favorite flower.
Verder pluk ik veel anemonen momenteel. Zo'n mooie combi met vrouwenmantel en lavendel.
Ik hoor jullie denken, ze had toch een zomerstop??....tja, ik merk dat ik niet echt gelukkiger word zonder bloggen. Het hoort er zo bij en ik vind er eigenlijk niks aan, om er een hele zomer zonder te moeten..wat een muts ben ik ook, ja dat ben ik...
Ik zal zo af en toe toch weer een postje plaatsen. Ik zie het maar als therapeutisch bloggen :o)

20 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Hey Renny,
Wat een mooie foto's heb je geplaatst van de rozen. Heel lief van de buurvrouw hoor. Dit zijn de kleine verrassingen die soms zo goed kunnen doen. Ook je nieuwste aanwinst is schitterend. Ik ben ook dol op rozen. En je laatste foto is ook zo ontzettend mooi. Prachtige kleur.
Groetjes van Ester

It's me zei

Hahahhahaha!!! dat is een leuke therapeutisch bloggen !!!

Net wat ik nu nodig had !!!! mooi je bloemen foto's !!! geniet van de avond....liefs Ria

Blijven posten he??!! heb echt therapie nodig....

Stina zei

Lees je post altijd graag hoor, fijn dat je doorgaat.
Wat ben jij lief verrast vandaag.

fijn weekend, groetjes Stina

Mayflower zei

Nou gezellig hoor Renny dat we zo af en toe weer kunnen genieten van je mooie posten. Dit is ook weer zo'n genietmoment. Prachtig die witte roos en zo mooi op de foto gezet, ik ben ook dol op rozen, nog even en dan bloeien al mijn rozen en plaats ik er ook een post over.
Het is echt de koningin der bloemen.
Wat een lieve buurvrouw heb je, die jou zo heerlijk verwend met zo'n prachtig boeket Pioenen.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

kienkele zei

En ja hoor, daar zijn ze weer, de pioenen, heerlijk vind ik het, je komt ze momenteel overal tegen in blogland. De nieuwe roos die je gekocht hebt is prachtig, ze staat ook op mijn verlanglijstje, maar dan moeten er eerst pergola´s in mijn tuin gebouwd worden..... Enneh, doe jij maar lekker therapeutisch bloggen hoor, ik denk dat we allemaal wel een beetje verslaafd zijn, het is ook zo leuk hier!!! Fijne avond, lieve groet, Tineke

Frences zei

Nou dan maar therapeutisch bloggen, ik vind het leuk om weer wat van je te zien, mooie foto's hoor en wat een prachtig boeket!

Groetjes Frences

Carla zei

Hahaha....nou ik ben blij dat jij niet zonder kan hoor!!
Anders hadden we al die prachtige plaatjes toch weer moeten missen.
Wat super die witte roos, en wat apart dat hij rose in de knop is!!!
Die anemonen zijn toch ook té mooi!!
Laat jij je mooie plaatjes maar zien hoor....geen probleem dat jij je niet aan je zomerstop houd...hihhihi.

lieve groetjes Carla.

almay`s home zei

Ha die Renny,

Gezellig weer een postje van jou!! En wat een prachtige bloemen op de plaat! Prachtig die pioenrozen. Ik geniet er ook zo van!

Groetjes
Alma

lia zei

Ja, zeg nou zelf.....Wie kan ons nu missen.
Maar wij vinden het leuk dat je er af en toe bent.

lieve groet Lia

Haikey zei

Kom ze op meerdere blogs tegen en ze zijn steeds opnieuw weer prachtig in beeld gebracht.
Hier geniet ik dan ook van!

groetjes, Haikey

Sonja zei

Haha, welkom terug!! en hoe.. met hele mooie foto's!

Een heel fijn weekend..

Groetjes, Sonja

Dora zei

Het zijn zeker erg mooie bloemen, en deze kleur is ook prachtig, en ja niet meer bloggen als je er zo aan gewend bent dan gewoon lekker doen;)

Flowing days zei

Lief van je buurvrouw om je zo te verassen. Rozen..ook mijn favoriet onder de bloemen. Prachtig hoe je de bloemen op foto hebt gezet..vooral de tweede foto vind ik erg mooi.
Een heel fijn weekend.
Lieve groetjes Tilly.

Home and Lifestyle zei

Die zomerstop was gewoon een slecht idee ha ha...en veel te vroeg ingezet! Dus lekker b(l)ijblijven in blogland met je gezellige posten en prachtige gedichten!

Wat heb jij een lieve buurvrouw zeg...daar word je toch inderdaad helemaal blij van! Ohhh....ik moet gaan....moet de hond uitlaten....bloemen (pioenen!) halen voor een vriendin waar ik vandaag naar toe ga en die ik lang niet meer gezien heb....ohhh...grrr...dat bloggen ook....één en al verslaving hi hi!

Een fijn weekend Renny! Lieve groetjes, Ingrid

Boukje zei

Dat was een leuke verrassing! En al die mooie foto's, daar kun je toch later zelf ook weer van genieten? Dubbel therapeutisch? :)
Groetjes Boukje.

Logement it Foarhus zei

Hallo Renny,

Ja ook ik kom niet aan het bloggen toe, ben wel weer van plan om in ieder geval regelmatig een berichtje te plaatsen. Want ook ik mis het, maar op mijn werk is het zo verschrikkelijk druk, met werkzaamheden die onder tijdsdruk staan.
Heerlijk dan die verwennerijen, de pioenen bloeien nu hier in het Noorden. Maar helemaal heerlijk als je zus aan je denkt,

fijn weekend, groetjes Pauline

Hannekie zei

echt prachtige fotos. wil ook graag nog pioenrozen kopen. echt geweldig
gr hannie

bijzonder-oud zei

Hallo Renny,

Wat een leuk blog heb je! ik ga je zeker volgen.

hartelijke groet en een fijne dag vandaag!
Yolanda

Musje zei

Hoi Renny je foto`s zijn prachtig,ik wil ook veel rozen in de tuin enne lekker posten als je zin hebt,lekker doen waar wat jij wilt,ik kom wel gluren bij je ;-) fijn weekend,lieve groet Joke.

Madelief zei

Oh ja, pioenrozen! Ik vind het één van de mooiste bloemen die er zijn en straks, in m'n nieuwe tuin ga ik er heel veel planten!