Hortensia in een kopje.....& sneakpeakjes uit de tuin.


Ik had jullie laatst getipt over hoe de hortensia te drogen....op de kop in het zand. Ruim een week later haalde ik voorzichtig een bloemtop er uit en die zag er prachtig uit, zoals je op de foto kunt zien. Helemaal blij was ik ermee....tot ik een paar dagen er na weer kijk. Een zielig, verdroogd en verschrompelt hoopje ligt er in het kopje. Misschien ben ik te snel geweest, maar ik denk dat het komt doordat het een hortensia uit de winkel is...misschien wil het beter straks in het najaar met de 'tuin hortensia's'. Enfin, ik heb deze foto's gelukkig nog. Ik wilde het jullie niet onthouden....

Nog even wat sneakpeakjes uit de tuin....
De seringenstruik is nu wel op zijn mooist en als je de tuin in loopt ruikt het heerlijk.
Overal zie je de paarse topjes van zenegroen (ajuga reptans.)

De bieslook (allium) met zijn gebarsten knop, ontluikend laat ze haar schoonheid zien.
De viltige hoornbloem (Cerastium tomentosum) met zijn witte bloemen en zilverkleurig blad. 
Boshyacintjes...zo lief.
De japanse esdoorn zit weer vol in het blad. 
Een wit bloemenmengsel gezaaid in emmers en potten....
Zandkruid (Arenaria montana.)

Namens mijn mannetje nog bedankt voor alle felicitaties en complimenten. Hij voelde zich wel een beetje (erg) gevleid! De meeste foto's haal ik er nu weer af vanwege de privacy.
Weer eens een blog van de week:
tongue in cheek
Een heerlijk Frans brocant blog.

Lieve groetjes,

21 opmerkingen:

Carla zei

Jouw Sering is werkelijk prachtig!!!
En wat je Hortensia betreft...hoe later in het jaar je ze droogt hoe mooier ze worden.
Dan is de bloem ook wat steviger van blad.
Gaaf hoor al die planten in je tuin.
Ik kom net weer van het tuin centrum af, en kon de verleiding weer niet weerstaan dus kwam eer met een bak vol thuis.
Maar...dit keer ook voor binnen!!!

lieve groetjes Carla.

Home and Lifestyle zei

Wat weet jij alle namen toch goed van de planten...ik kom niet veel verder dan hortensia, hosta en hedere hi hi! Je hebt er prachtige foto's van gemaakt...de knop van de sierui lijkt op de tweede foto wel te zweven!

Nog een fijne dag...hier regent het :-(

Lieve groet, Ingrid

Irma zei

heej Renny jaaaa dit soort p[osts word ik blij van en net wat je zegt met de hortensia uit de tuin gaat het zeker lukken dit zijn voorgetrokken bloemen uit de kas en erg slap maar het plaatje en de tip zijn er niet minder om, wat bloeit er veel moois in je tuin ehherlijk meid, dank je voor dit moois veel liefs Irma

Madelief zei

Hoi Renny,

Tuinfoto's vind ik altijd leuk, en die van jou mag er zijn! Wat heb je er veel kleur in!

Nu weet ik eindelijk hoe die kleine toorts met paarse bloemetjes heet die ook bij mij in de tuin staat :-)! Dank je wel!

Lieve groet, Madelief

lia zei

Wat een mooie bloemenfoto's heb je gemaakt. En dat je al die namen nog weet.

Mooi hoor.
lieve groet Lia

Boukje zei

Jammer van je hortensia, maar je hebt in ieder geval mooie foto's! Die onderste witte bloemen zijn prachtig!
Groetjes Boukje.

Granny's Place zei

Renny wat heerlijk deze foto's op deze sombere dag.. zit even te genieten bij je hoor.
Groetjes Madelon

Dora zei

Schitterende tuin met bloemen, heerlijk, en mooie plaatjes.
Zonde van de hortensia in het kopje, wie weet straks nog een keer, het staat heel erg mooi!

Bonjade zei

Wat mooi zeg je hortensia in kopje.....
Ga het eens proberen in zand hoor.....
Je bloemen in de tuin zijn stuk voor stuk plaatjes om te zien...
Fijne avond

Stina zei

Ha Renny, mooi hoor, die japanse esdoorn die vindt mijn man zo mooi, we hebben er ook een maar die is nog heel klein, ben benieuwd hoe die wordt.

Fijne avond, gr Stina

gewoon gezellig zei

Hier heeft de sering z'n hoogtij dagen al achter de rug, jammer!
Ik vind de Sierui ook prachtig.
groetjes Hilde

It's me zei

Wat een mooie foto's Renny..echt zo mooi allemaal.........genieten bij je vanavond.....................lieve groetjes Ria

Villa K├Ânig zei

I really love your hortensien (sorry don't know the name in english) in the little cup! But also the rest of your pictures is so great!!! Hugs Yvonne

Marga zei

Hallo Renny.
Ga ook proberen om hortensia's te drogen. En wat een ontzettend leuke foto's van de planten.
Groetjes Marga

Rozmeen zei

Mooi die gedroogde hortensia. Je tuin staat prachtig kleurrijk in bloei. GENIETEN..

Fijne dag.
Groetjes,
Rozmeen

Flowing days zei

Wat een geweldige tio om de hortensia te drogen. Alleen hier nog geen hortensia in de tuin..maar ga het zeker proberen. Prachtige foto's van al die bloemen en dan die namen...knap hoor, zoveel kan ik niet bij naam.
Lieve groet Tilly.

kienkele zei

Hallo Renny, die hortensia ziet (zag) er prachtig uit, maar heeft wel een heel kort gedroogd leven gehad, zo te horen, jammer!
Je tuinfoto's zijn prachtig, het is genieten he nu, alles begint zo langzamerhand weer te bloeien, heerlijk!
Lieve groet, Tineke

The Old and the Beautiful zei

Wat een prachtige tuinplaatjes laat je hier zien Renny.
En ik denk ook dat het drogen van je tuinhortensias beter zal gaan.
Ik heb ze tenminste nog liggen van vorig jaar op een etagere en nog niets mis mee.

Groetjes,
Gonda

Hannekie zei

wat een prachtige fotos zeg. ik knip mijn hortensias altijd laat in het jaar af. en dan gewoon laten drogen komt bijna altijd goed
ik vind alle fotos echt prachtig
gr hannie

Ger zei

Ha Renny,

Je laat me bijna de geur ruiken van deze bloemenpracht in jou tuin.

Ik plukten paar dagen geleden nog een ruikertje blauwe Boshyatintjes in de berm en ze staan hier mooi te wezen in een oude Franse koffiepot met blauw decor.

Het drogen van bloemen daar vond ik laatst een site over met veel informatie.
http://www.volkstuinen.be/leesvoer/bloementuin/drogen.htm
Ga maar eens kijken als je interessen hebt.

Fijn weekeind en geniet van alle mooie dingen die de natuur te bieden heeft.
Lieve groet,
Ger

Musje zei

Prachtig allemaal zeg,het kopje met hortensia ook en idd pas later in het jaar kun je ze drogen,als ze beginnen met verkleuren en harder aanvoelen en je tuin,woww echt een plaatje hoor,lieve groet Joke.