Het tinnen kruikje.......

De bloemen van de hortensia liggen in schaaltjes en laten hun laatste schoonheid zien. In een klein laagje water mogen ze nu drogen. Je kunt ze ook drogen door de bloemen zonder stengel op de kop in fijn zand te steken. Dit alles met beleid natuurlijk. Hiermee behoud je de kleur. 
Het tinnen kruikje kwam ik op zolder tegen. Eén van de antieke eigendommen van manlief, die in het begin van het trouwen al snel uit de kamer werd verbannen naar zolder. Hij was gisteren dan ook bijzonder verbaasd dat het kruikje weer in de kamer 'mag' staan!
Van Helena kreeg ik nog een award, nogmaals dank. Ik ga er verder niks meedoen maar wil het toch even genoemd hebben.
Dan weer eens een blog van de week......Kienkele
De meesten kennen haar wel, denk ik. Een gevarieerd blog over haar passie voor wonen en tuinieren. Haar verhalen spreken me erg aan en ik kom altijd graag bij haar op blogbezoek.

Deze 'moederdag'taart bakten de kinderen voor mij.....oké, wel met enige aanwijzingen van mijn kant, maar toch.....ik proefde de liefde waarmee ze 'm maakten. Het was een taart met een geheim recept: 'kloddertjes honing over de blokjes appel met kaneel'....njammie

lieve groetjes.....

28 opmerkingen:

Ineke zei

MMMMMM, een taart om van te smullen!
Mooie hortensis, vooral de kleur! En wat een goede tip om hortensia in zand te drogen. Had daar nog nooit van gehoord. Wil dat ook eens proberen. Kun je ook gewoon zandbakzand gebruiken?
Groetjes,
Ineke

Mayflower zei

Hoi Renny, wat een prachtig kruikje, die verdiend het zeker niet om op de zolder te staan.
Gefeliciteerd ook met je Award en je heb een prachtige blog van de week uitgekozen. Ik mag ook graag bij Tineke langskomen.
O....en dan die taart, wat ziet die er lekker uit, een prachtig moederdagkado.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Stina zei

Hééérlijk die moederdag taart zeg.
En wat een pracht hortensia heel mooi gedaan, leuk idee;]

Gr Stina

Elly zei

Owww... het water loopt mij in de mond! De taart ziet er uit om in te bijten!
Je kruikje is ook lief, je letterbak er achter ziet er trouwens ook mooi uit. Tja, en zo komt alles wel weer eens van pas! Kan me de blik van je man wel voorstellen!

Yvonne zei

O, en je tinnen kruik vind ik heel mooi !!

Yvonne zei

HOI
Goeie tip! met die hortencia's
Ik ben er gek op .
Maar hoe droog je ze??? bij mij zien ze er niet uit.... Nu maar eens proberen met een beetje zand.

Ook als plant gaan ze gauw dood.
Gelukkig staan er veel struiken in onze gemeenschappelijke tuin beneden.
dus ( niet verder vertellen !) pik ik een trosje....

Gr, yvonne

lia zei

Nou man ook weer blij, het is ook een leuk kruikje. En die taart ziet er wel erg lekker uit.

groetjes Lia

Dora zei

Ik wil ook zo'n taart volgens mij smaakt die geheime toevoeging heerlijk.
Dat kruikje is echt snoezig, zoiets hebben wij hier ook nog.

kienkele zei

Nou ja zeg, Renny, ik zit hier helemaal te blozen van verlegenheid, wat leuk dat je mijn blog tot blog van de week hebt gekozen. Voor zover mijn benen het toelaten (want in de tuin gewerkt, dus stijf) ga ik de rest van deze dag dansen i.p.v. lopen!
Lieve groet, Tineke

Emmy zei

Die ziet er lekker uit zou wel een stukkie lusten hoor. Wie wat bewaard die heeft wat zo zie je maar weer met het leuke kruikje. Groeten Emmy

Riet zei

Schitterend dat kruikje zo bij die bloemen Renny.
Heerlijk die taart van je kindertjes.

Liefs Riet.

Pierelantijntjes zei

Wat mooi, die foto van de hortensia en dan dat kruikje erbij, heel sfeervol allemaal. Gefeliciteerd met je award. En je moederdagtaart ziet er heerlijk uit, ook weer zo'n prachtige sfeerfoto van gemaakt.
Groetjes van Ester

chasity zei

beautiful photos and a beautiful blog...

Carla zei

Hortensia's zijn ook één van mijn lievelings bloemen!!
Ze staan echt mooi zo.
En dat kruikje is wel héél leuk!!
De moederdag taart...daar loopt het water me van in de mond...alleen de geur al!!

fijne avond...lieve groetjes carla

Boukje zei

Heeft het ook niet met de soort te maken of je de kleur van de hortensia kunt behouden? 'k Vind die paarsblauwe altijd zo mooi!
Mooi je wijzerplaten ook op je banner!
En een lieve en natuurlijk lekkere moederdagtaart! Mmmm!
Groetjes Boukje.

Fluitenkruid zei

Wat ziet die taart er heerlijk uit, met liefde voor je gemaakt. groetjes Jannet

Ger zei

.....En het mooie kruikje weer blij dat het eindelijk van die donkere zolder af mag....;-)

Het past in elk geval mooi bij het rose van de Hortensia.

Wat een kokjes zijn je kinderen,de taart ziet er geweldig lekker uit!!!

Fijne dag en lieve groetjes,
Ger

It's me zei

Wat een heerlijke taart!!! yammie yammie !! je zou toch maar moeder zijn !! geweldig !!!

Eh vaste klant hoor bij Tineke leuke blog !!!


Fijne dag morgen ! lieve groetjes Ria

Passione Helena zei

Ooh wat leuk Renny, dat het kruikje weer waarde krijgt.Goed dat je het bewaard hebt! Erg mooi..

Lief dat je elke week een blog onder de aandacht brengt.

Enne, geen probleem dat je niets met je Award doet hoor?! Ik begrijp het wel.
Ik neem wel een stukje van je taart haha..ziet er heerlijk uit!

Lieve groetjes, Helena

G-style zei

Leuke blog heb je , heb me zojuist even bij je volgers aangesloten .
Je foto's zijn ook erg mooi , die roze hortensia komt mooi uit tegen de witte accessoires , ook de onderste foto vind ik mooi (en lekker lijkt me !)
nou , tot een volgende keer , groetjes Gea

alma zei

Hoi Renny,

Wat een prachtige bloemen zijn dat toch die Hortensia´s. Ik geniet er zelf ook zo van. Het leuke is dat ze in Japan ook in tuinen staan.

De taart was volgens mij heerlijk...lief van je kids!

Groetjes
Alma

Flowing days zei

Wat een schattig kruikje, idd zonde om die op zolder te laten liggen. Prachtige foto's heb je er van gemaakt, een genot om naar te kijken. De taart ziet er heerlijk uit. leuk van dd kids om er zelf één te bakken.
Groetjes Tilly.

All Seasons zei

Hallo Renny,

Dank je wel voor je lieve woorden op mijn blog.
Ik kom nu dus even kijken op jouw blog, heerlijk sfeertje zet je hier neer, hier hou ik wel van.
Hier kom ik graag nog eens terug, dus ik meld me als volger aan.
Fijne dag voor vandaag
Lieve groet,
Patricia

@nne zei

Tin is blijkbaar weer in! De taart ziet er trouwens heerlijk uit. Groetjes, @nne

Home and Lifestyle zei

Hoi, daar ben ik weer hi hi...loop even een klein beetje van de achterstand in, maar ga niet alles inhalen hoor! Wat wordt er veel gepost zeg! Het kruikje vind ik geweldig, ik heb er laatst een paar bij de kringloop gescoord!

En Tineke van Kienkele....ik volg haar al heel lang en mag ook altijd graag bij haar op bezoek gaan! Tineke is trouwens zelf ook bijzonder trouw!

Tot slot de taart....je had wel een stukje mee mogen sturen ha ha!

Fijne dagen en een lieve groet, Ingrid

Granny's Place zei

Bedankt voor de tip voor het drogen van de hortensia, dit heb ik dus nooit geweten en bij mij zijn ze altijd droog en verdort!!! De taart ziet er ook heerlijk uit zeg.
Ga je nog wat leuks doen de aankomende dagen?
Groetjes en fijn weekend, Madelon

gewoon gezellig zei

Hoi Renny, wat leuk dat je bij me kwam neuzen ;-))
Ik vind het kruikje heel mooi, en wat leuk dat hij weer in de kamer "mag" staan!
Groetjes Hilde

Bonjade zei

Die taart ziet er uit om op te eten zeg.....
Jammie......
Hé maar ik heb mijn hortensia's nog helemaal niet in bloei staan??? Of komt deze uit de winkel soms....;))
Fijne dag