Fijn weekend en....moederdag....


Ik ben niet zo van moederdag, behalve dan het enthousiasme waarmee de kinderen werkjes maken, deze verstoppen en dan in alle vroegte mij wekken (met veel knuffels en natte kusjes,) om dan eindelijk te laten zien wat ze voor me gemaakt hebben. Dat doet mijn moederhart smelten......Dan is mijn dag al goed. Ik hoef geen dure cadeaus. Ik zag gisteren reclame van de ni*te*do DS....ook voor de allerliefste moeder...haha...heb me echt slap gelachen. Je kind moet een goed betaald bijbaantje hebben wil 'ie dat kunnen permiteren. Sorry voor mijn cynisme, maar ik kan nooit zo goed met deze commercie omgaan.
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend en moederdag.....ik denk ook aan hen die geen moeder meer hebben of geen moeder zijn....alle sterkte toegewenst.

Children & mothers never truly part, bound in the beating of each other's heart
~Charlotte Gray~ 


20 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een schattig plaatje! Jij ook een fijne moederdag! Wat bijzonder dat je ook aan de mensen denkt die geen moeder meer hebben...
Gelukkig heb ik nog wel een schoonmoeder, maar dat is geen vergelijk met je eigen moeder.
Liefs,
Ineke

Irma zei

heej renny, nou mijn idee ooo hoor het meoderdag gevoel is bij mij oke met een ontbijd op bed een versje en een tekening, geen spaarcentjes of zakgeld waar ze een DS voor moeten kopen,
Een heel fijn en gezellig weekend, groetjes Irma

Pink Princess zei

Nee joh, tis toch te gek die belachelijke dure cadeau's. Ik maakte vaak iets voor mam toewn ik klein was en later gewoon een l;euk bloemteje, of een pak lekkere koeken ofzo. NOOIT dure diingen. Mam zei altijd: "als ze (kids) dure digen kopen en de rest van het jaar nooit zouden langskomen, hoeft het DAN ook niet" Nu kwamen mijn broers regelmatig dus dat scheelt. En ik woonde thuis dus...maar dure dingen heeft ze nooit gehad hoor. Dus ben het met je eens

Granny's Place zei

Oh hoe ben ik het met je eens. De leukste moederdag die ik heb gehad is een paar jaar geleden, ik was net weduwe en mijn zoon had zelf een liedje gemaakt en een vriendje uitgenodigd. Hij maakte met 10 jaar zelf een ontbijtje met een eitje en kwam dat brengen op bed. Ik heb zo genoten. Ik probeer hem altijd bij te brengen gewoon iets kleins te kopen of te maken van zijn zakgeld dat het gaat om moeite doen voor elkaar en niet om geld (wat ze toch niet hebben!).
Hoop dat je een fijne speciale moederdag zult hebben.
Groetjes Madelon

Twa zei

Ik ben het ook met je eens hoor! Ik kan ook zo genieten van het geheimzinnige gedoe als ze 'het' pakje mee van school krijgen en dan thuis heel goed verstoppen (meestal onder het bed). En meestal knutselen ze een ontbijtje in elkaar. Vorig jaar zat daar ook een gevulde koek bij. Geweldig toch? Heel veel plezier zondag! groetjes Antoinette.

Yvonne zei

Ja moederdag is leuk voor de kleine kindjes.
Verder doen wij er niet veel aan.
Heb mijn bejaarde moeder die ver weg woont een doos bonbons toegestuurd(brievenbuspost)
Met een kaart erbij.

Vaak van mijn man ontbijtje ook al ben ik zijn moeder niet. haha

Mijn dochter is niet zo voor zulke dagen.
Maar ze komt maandag hierheen uit Belgie, Dus wie weet ? ....

Verder wens ik alle moeders en niet moeders een zonnige zondag toe.

gr Yvonne

Pierelantijntjes zei

Ik ben het helemaal met je eens. Mijn zoontje kwam thuis van school, handjes achter zijn rug en moest gelijk even wat doen op zijn kamertje. Later verklapte hij dat er wat onder zijn bed ligt. Dat vind ik zoooo geweldig. Mooi ook dat je denkt aan al die vrouwen die geen moeder mochten worden of hun moeder niet meer hebben. Dat is en blijft een heel erg groot gemis.
Groetjes van Ester

It's me zei

Hoi hoi.je hebt helemaal gelijk hoor............erg comercieel allemaal.....als er morgen maar veel bloemen worden verkocht !!! want dat is moederdag toch ?? bloemendag !!.......ik ben geen moeder dus...heb wel een kadootje voor mijn moeder gekocht vanmiddag .......nou geniet van het weekend lieve groetjes Ria

Fluitenkruid zei

Ik heb heel wat bossen boterbloemen geplukt voor mams en daar zou ik, als ik zelf kinderen zou hebben, ook het meest blij mee zijn.
Fijn weekend, groetjes Jannet

Carla zei

Voor mij hoeft het ook niet zo nodig hoor.
Ik vond die zelf gefreubelde dingen het leukst....want dat kwam van hun zelf.
Mannen die voor hun vrouw met moederdag iets kopen vind ik al helemaal belachelijk...ben zijn moeder niet!!!!
Nou voor iedereen toch een fijne dag.

lieve groetjes Carla

kienkele zei

Hallo Renny, ben het helemaal mee eens hoor, het is allemaal commercie. Kinderen die met veel liefde iets voor mama maken, helemaal leuk, en vaak ook erg aandoenlijk. Mijn moeder heeft volgens mij het `lepelvaasje` van een buismanbusje met halve wasknijpers eromheen wat ik ooit gemaakt heb, nog.
Wens je een heel fijn weekend, lieve groet, Tineke

Dora zei

Moederdag was niets bijzonders hier, ook vaderdag niet...nu mijn moedr er niet meer is....is het één van de moeilijkste dagen!

Anja zei

Mooi gezegd, Renny. En ik ben het ook wel deels met je eens hoor. De kindercreaties vind ik ook wel heel erg leuk, hoor.

Karin zei

Eens, die commercie gaat ook aan mijn deur voorbij (valentijnsdag is ook zo iets pff), maar het zelfgemaakte kado inclusief vers van zoonliefwordt in dank aanvaard ;o)

Bo Butiek zei

Wat een waanzinnig mooi blog hebt je, waar die awards al niet goed voor zijn!

Groeten,
Claudia

Mayflower zei

Hoi Renny, je bent niet de enigste hoor, ik hou ook helemaal niet van al die commercie rond moeder- en ook vaderdag.
Het mooiste vond ik ook de tijd dat mijn kinderen klein waren en met een zelfgemaakt kadootje en een lief versje bij mijn bed stonden, dat is Geluk met een hoofdletter.
Tegenwoordig moeten het dure kado's zijn, zelfs de bloemen zijn in deze dagen duurder dan anders. Ik koop 7 mei altijd bloemen als herinnering aan mijn dochter en de bloemiste waar ik een boeketje wilde laten maken zei dat de bloemen wel duurder waren i.v.m. Moederdag......daar z*kt je broek toch vanaf.
Wat een prachtige foto heb je geplaatst.
Ik wens je een heel fijn weekend.
Lieve groet, Mea

@nne zei

Bedankt voor je bezoekje. Leuk dat je het kraantje leuk vindt ... en om eerlijk te zijn. Het kostte maar 3 euro, bij de plaatselijke ijzerwarenwinkel! Groetjes, @nne

Emmy zei

Je hebt helemaal gelijk. De mooiste moederdag kado's maken de kids zelf en als ze daar te groot voor worden is een kopje thee op bed al een kadootje. Al die dure dingen zijn nergens goed voor. Groeten Emmy

Sonja zei

Hoi Renny, leuk dat ik je blog tegen kwam.. Grappig hoe de kinderen met moederdag omgaan he.. De jongste van 4 heeft iedere dag al zijn verstopplekje laten zien van zijn knutselwerkje van school..heerlijk! Hij kan niet wachten tot het morgen is.

Jij ook een hele fijne moederdag morgen.

Groetjes, Sonja

It's me zei

Ja dat had ik gelezen.echt zo superrrr lief !!

Maar dat ben jij natuurlijk !!........

Hele fijne gezellige moederdag !! lieve groetjes Ria............