Salontafel

18-03-10 027
18-03-10 034 18-03-10 030
En toen was ‘ie wit. Dit had ik al heel lang op mijn to-do list staan. De salontafel (was koloniaal) wit verven. En het is gelukt! Ik ben er zo blij mee. Nu nog de kast (nee, geintje…) Alleen voor de tafel heb ik permissie. De tafel is behandeld met krijtverf. Er moet alleen nog een matte vernislaag op het bovenblad. En ik wil ‘m nog lichtjes op schuren voor een old look. Of zal ik ‘m zo laten? Ik weet het zo net nog niet. Wat vinden jullie?
18-03-10 037  
Nog een fijne avond, ik kruip op de bank met een wijntje en een boek.  Even genieten van mijn ‘nieuwe’ tafel.
Renny

20 opmerkingen:

monique zei

Hij is erg mooi je tafel. Ik heb ook mijn tafel met krijtverf gedaan. Een vernislaagje zou ook geen overbodige luxe zijn. Dan blijft ie toch langer mooi denk ik.

Leuk he als iets door een laagje verf zo veel leuker wordt. Daar kan je echt van genieten.

Fijne avond

Pink Princess zei

Mooi geworden. Ik vind het wel leuk als ie een beetje een doorleefd uiterlijk krijgt :) Niet TE veel, maar net de normale gebruikssporen, snap je??

Liefs en ik doe met je mee, met de wijn mmmm ♥

almay zei

Hoi Renny,

Prachtig zo'n witte tafel. Kan me voorstellen dat je daar nu heerlijk van geniet met een wijntje. Een klein beetje doorschuren is wel een optie...Ik sluit me aan bij mijn bovenbuurvrouw.

Groetjes en bedankt voor je leuke reactie op mijn blog!

Almay

Home and Lifestyle zei

Mooi hoor, wat krijgt het dan een andere uitstraling hè! Ik vind het moeilijk...zo laten of een beetje doorleefd. Ik vind allebei mooi, met mijn past geschilderde kastje heb ik de beslissing m.b.t. deze vraag ook nog niet kunnen nemen!

Voor zo meteen slaap lekker! Lieve groet, Ingrid

Pierelantijntjes zei

Ik vind je tafel heel erg mooi. Wat kan een andere kleur toch veel effect geven, vind je niet? Ik zou 'm denk ik ook lichtjes doorschuren. Maar zo is ie ook prachtig!
Groetjes van Ester

Boukje zei

Mooi je witte tafel en een beetje bescherming is wel goed natuurlijk, blijft ie toch langer mooi!
Groetjes Boukje.

Marion zei

Wat is je tafel mooi geworden zeg, en ook mooie spulletjes erop!!
Ja een beetje doorschuren zou ik ook doen!

Geniet er maar van!

groetjes Marion

nieneke zei

Hoi Renny,
Hij is mooi geworden je tafel; ik denk dat ik ook voor opschuren zou gaan, maar dit kan altijd nog..
Je decoratie op de tafel vind ik ook zo mooi! Heel subtiel! (ben ik nooit zo goed in..)
Geniet van je avond met wijn en boek, en welterusten voor straks,
Nieneke

It's me zei

Hoi Renny

Mooi geworden hoor...........ik zou zeggen hij word vanzelf wel doorleefd............hahahahah! toch??

Nee ik heb er geen verstand van weet niet...............fijne vrijdag groetjes Ria

Dora zei

Ik vind het zo al prachtig, maar het een beetje opschuren is ook mooi, zou het niet kunnen zeggen...volgens mij is jouw huisje dat als ik er zou lopen de hele tijd zeg ..ow ah ow ah;)

Fluitenkruid zei

Mooi he wit. Doorschuren maar!

Ellen zei

Hoi Renny,

Wat is je salontafel mooi geworden zeg en ook de decoraties er op, prachtig. Ik heb ook nog de salontafel (grenen nog) met riete lades en nog een eettafel en een bufelkast die ik onderhanden moet gaan nemen. Kun je mij eens vertellen door middel van een stappenplan;-) hie je je salonafel zo hebt gekregen? Zou ik heel fijn vinden. Wat betreft het zo laten of doorschuren vindt ik heel erg moelijk daar ben ik zelf ook nog niet uit.

Groetjes en een fijn weekend,
Ellen

Mayflower zei

Wat is je tafel prachtig geworden Renny en wat een verandering dan in één keer hè. Ik had zelf ook allemaal koloniale meubelen en heb toen ook alles wit geverfd. Ik heb mijn salontafel (was eerst een koloniale opiumtafel) wel licht opgeschuurd, vind het net dat extraatje eraan geven.
Je blad met spulletjes staat ook heel mooi, leuk de apothekerspot met het kant.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Manja, Brocante de Knotwilg zei

Hallo Renny,
Wat ziet het er mooi uit
kan zo in een interieurboekje staat
en zo netjes, leuk hoor
fijn week end
groetjes Manja
Brocante de Knotwilg

Hannekie zei

ooo wat mooi zeg. mooi met die krijtverf. doorschuren is wel erg mooi. ik heb de ervaring dat je hem dan ook nog even kan inpoetsen. dan lijkt het echt oud en doorleefd. succes en geniet ervan
gr hannie

jootje zei

je tafel is mooi! en je decoratie erop is ook mooi gedaan! doorschuren lijkt me ook mooi, succes met je beslissing.
fijn weekend, groetjes van jootje.

Bonjade zei

Mooi zeg wat dan weer anders zeg. Wat een verfje al niet doet........
Kun je weer helemaal genieten in eigen huis.
Ik zou hem mooi zo'n laten door de tijd heen wordt ie alleen maar mooier.....
Fijn weekend

Musje zei

Prachtig geworden Renny,de spulletjes die erop staan zijn ook al zo lief,fijn weekend,lieve groet Joke.

Logement it Foarhus zei

Hallo Renny,

Opsterland heeft nog heel veel tolhuisjes. Voordat jij Beetsterzwaag binnen rijdt, via Olterterp, kom je ook een mooi wit tolhuisje tegen. Hoe is het met je tafel, nog steeds een nieuwe kamer gevoel??????

Groetje en een Goed weekend,

Pauline

Granny's Place zei

Wat is hij mooi geworden. Je zal wel trots zijn, geniet er maar van!
Bedankt voor de tip wat een prachtig blog heeft zij niet normaal.
Groetjes en fijne dag,
Madelon