Op ontdekkingstocht in de tuin..

Het zonnetje schijnt zo heerlijk. Ga je mee voor een kijkje in de tuin?
Het is nog wel fris maar met de jas aan, voel je de warmte van de zonnestralen.
Het is nog rommelig na de lange winter. De olielampen staan onder het oppottafeltje verstopt.
Zoals je ziet ben ik dol op zink. Het bosje kersenbloesem is uitgebloeid, maar ik vond het zonde om ze al  weg te doen. Nu komen er blaadjes aan.
De hoorntjes en schelpen liggen onder een dun laagje ijs door de nachtvorst.
Het ziet er een beetje troosteloos uit, vind je ook  niet?  
Maar als je wat dichterbij gaat staan, dan zie je dat schijn bedriegt. Overal waar je kijkt zie je ineens nieuw groen boven de grond uitsteken.
De prunus is nog kaal, maar er zitten al kleine knopjes in.
Kun je je voorstellen dat 'ie er over een maandje zo uit ziet?
Zo, heerlijk hé, even een frisse neus halen. En ontdekken dat er al van alles gaande is, terwijl je het zo op het eerste gezicht niet ziet. Dat vind ik zo bijzonder.

Lieve groet, Renny

21 opmerkingen:

Boukje zei

Wat is het heerlijk hè, met het zonnetje erbij! Mooi dat frisse groen, wat al weer boven komt!
Groetjes Boukje.

Irma zei

Heej Renny,

Leuk leuk leuk je post, ik ben bezig in de tuin, heerlijk weer alles netjes maken, snoeien en al die nieuwe groene sprietjes ontdekken.
ik ben even gaan zitten voor een kop koffie en kruip voor 5 min. even achter de pc en zie jouw post.
Leuk hoor zo'n rondje tuin je hebt heerlijke plaatjes geschoten en zink YES!!!!!ik ben er ook zo dol op.
Houd jij van bloemen in de tuin of het liefst alleen groen????ik ben dol op het oude cottage effect dussss veeeeeel bloemen maar kan eigenlijk alles wel waarderen als het maar niet modern is;-)
Nou Renny we gaan er van genieten meid en voor je het weet zitten we er midden in.

lieve groetjes Irma

Home and Lifestyle zei

Ik heb de jas al aan, dus ik ga met je mee de tuin in hi hi! Het begin is er, dat is duidelijk...hier en daar dringt het groen zich uit de grond en nog een paar weken, dan staat de bloesem weer heerlijk in je tuin te geuren! Leuk dat zink, daar ben ik ook gek op!

Lieve groet, Ingrid

Corinne zei

Hoi Renny,

Bedankt voor je berichtje op mijn blog. De slinger is inderdaad van stof. De rondjes en letters zijn van vilt en heb ik er met de hand op genaaid.

Wat heb je een heerlijk berichtje gemaakt zeg! Ondanks dat er misschien nog niet zoveel te zien is, word ik er wel vrolijk van. En dat is niet verkeerd vandaag want ik ben snotverkouden!
Fijne dag!
Groetjes,
Corinne

Musje zei

Allereerst wil ik je,dank je wel,zeggen voor het lieve,prachtige pakketje wat ik mocht ontvangen van je,wat zijn ze beide schattig en krijgen een plekje in mijn huis,morge ga ik het op mijn blog plaatsen als je het goed vind.

Wat een heerlijk rondje door je tuin,zo geweldig dat er weer van dat frisse nieuwe groen verschijnt,bij mij dan nog niet haha,mijn tuin is nog zo leeg,wel heb ik ook een hele verzameling zink,daar ben ik ook dol op,dit jaar eindelijk komen er plantjes in,ik heb genoten van jou rondje tuin en een heerlijk frisse neus gehaald en nu ga ik maar eens aan de sop in huis,moet ook nog gebeuren,fijne dag nog,lieve groet Joke.

margarita ♥ Stipje ♥ zei

heerlijk weer zo de tuin in te gaan.
ik heb de raampjes beneden al weer gedaan .
en daarna lekker de tuin in gedoken ik kom handjes te kort ppfff is wel wat werk te doen.
en zo grappig een heerlijk zonnetje had zelf me ja uit en overal kom je die laagjes ijs tegen.
en je foto's ze zijn weer geweldig.
een hele fijne dag Mar

Hannekie zei

heb net ookff een rondje door mijn tuin gedaan. ben ik zo klaar mee hoor maar jah... ik zag al wel de helleborus knoppen boven de grond. het bgein is er
gr hannie

Villa König zei

Oh your photos are so beautiful. I also love tin!!!
Hugs Yvonne

Pierelantijntjes zei

Heerlijk dat je weer een beetje normaal naar buiten kan! Mooi he, die beginnende knopjes. Het voorjaar komt eraan.
Groetjes van Ester

Ik ben Wendy zei

Wat heb je een geweldig leuke blog, ik ga je zeker volgen. gr. Wendy

It's me zei

Goed dat je me even meenam naar een dag werken .tussen de bloemen en planten....even frisse lucht en jouw tuin in ! hahahahah!!

Ziet er mooi uit allemaal hoor! heerlijk al die knoppen van nieuw leven.............ik heb echt even genoten met je ! ik ga nu eten koken en dan...............doe ik helemaal niks meer !!

fijne avond groetjes Ria

Ellen zei

Hoi Renny,

Wat heerlijk om weer een stukje van je te lezen en de mooie foto's te bekijken. Ik zit ook te popelen om weer eens lekker in de tuin aan de gang te gaan. Heerlijk weer hoekjes creëeren, hoekje zink, hoekje riet enz. Eerst moet er deze maand een heleboel gesnoeid worden. nog een hele klus. Het geeft wel weer een heel voldaan gevoel als dat weer allemaal gedaan is.

Groetjes en een hele fijne avond,
Ellen

Antonia zei

Heerlijk hè, lekker weer in de tuin aan de slag. Wat heb je er een leuke post van gemaakt. Mooie verzameling zink heb je trouwens! Heel veel tuinplezier gewenst, groetjes Anja

kienkele zei

Herlijk he Renny, even naar buiten en een rondje door de tuin maken. Hier ziet het er allemaal ook nog troosteloos uit, maar je hebt gelijk, als je goed kijk, zie je de eerste bodes van de lente!
Fijne avond, lieve groet, Tineke

Mayflower zei

Oh Renny, wat was het even gezellig bij je. Heb de hele middag met mijn moeder in het ziekenhuis gezeten, dus die frisse neus kon ik wel even gebruiken. Wat mooi hè die kleine frisgroene puntjes die dan zo uit de aarde tevoorschijn komen, iedere keer weer een wondertje der natuur.
Het was heerlijk genieten bij je.
Lieve groet, Mea

Marion zei

Hallo Renny,

Heerlijk vandaag hé, ik moest werken maar dan ben ik ook met de bloemen bezig...heerlijk.
Ik woon in een bovenwoning met een flink dakterras, maar moet nog helemaal beginnen. Maar dat gaat goedkomen. Woon er pas 3 maanden tja en dan gaat binnen voor.
Maar jou tuin ziet er mooi uit hoor. Leuk ook al dat zink, ben ik ook gek op.
groetjes Marion

Patricia zei

Ow heerlijk!! Geniet er maar lekker van hoor!

Liefs Patricia

Dora zei

Ja het is al mooi aan het worden buiten, bij ons komt ook het groen naar boven en de eerste bloemetjes willer eruit, maar het is nog wel erg koud. Zink vind ik prachtig...nog even en dan is het hopelijk snel echt lente!

Ger zei

Ha Renny, zal heel gezellig zijn samen aan 'n bakkie koffie bij mij in de tuin. krijg je er ook nog wat lekkers bij!
Volgens mij hebben we toch maar weer lekker van die eerste warme zonnestralen weten te genieten......want het weekeind zullen we het met minder moeten doen
Leuk dat zink in je tuin!! Gaat nooit vervelen.
Ik vind dat wanneer ik er blauwe bloemen in plant het blauw nog blauwer word en het grijze zink nog grijzer.....


Fijn weekeind!!
Lieve groet,
Ger

Anja zei

Hoi Renny,
Ik heb je blog bij mijn favorieten gezet dus ik kom hier vaker kijken :D !
Je blog ziet er warm uit en als ik naar jouw tuinfoto's kijk, kan ik alleen maar jaloers worden, want hier zijn we nog lang niet zover: sterker nog: alles is hier weer wit!!!

Groet, Anja

Kom Achterom zei

Ha Rennie,
Wat lief dat je bij me op bezoek bent geweest en me gaat volgen super leuk!
Jij hebt ook al zo'n inspirerende site
Mooi hoor die paaseieren doen jullie dat met uitgeprinte plaatjes?
Loopt dat niet door als je ze opplakt?
Nou begin ik gelijk met vragen mooi is dat!!
Neem me het maar niet kwalijk maar ik kom ze overal tegen en wordt steeds nieuwsgieriger.
Ik ga je ook volgen hoor!!
Helemaal leuk
Yolanda