Beppe's kastje

Is het geen plaatje, dit antieke kastje. We kregen hem van beppe, toen ze kleiner moest gaan wonen. Beppe houdt van antiek. Het is al een oudje aan de slotplaatjes te zien. Ze heeft 'm zelf gerestaureerd, zoals ze vaak deed  'mei oald' spul.
 
Bovenop het kastje staat een kistje wat mijn pake nog heeft gemaakt voor mijn beppe. Ze gebruikte het als naaidoosje. Ik heb er nog steeds garen in zitten. Het is zo'n simpel kistje, maar voor mij zeer dierbaar. Het moet met liefde gemaakt zijn....het kan ook niet anders, aangezien ze zelfs 70 jaar getrouwd zijn geweest. In datzelfde jaar zijn ze allebei binnen een maand overleden.
Her en der nog wat voorjaarsdecoraties, het witte druifje in eidop....geinspireerd door Tineke (van Kienkele).
Iedereen een knus, gezellig weekend!

16 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Wat een prachtig kastje is dat!! En ook het naaidoosje is heel mooi. Wat fijn dat het bij jou terecht gekomen is. Prachtige sfeerplaatjes hoor.
Jij ook een warm en gezellig weekend toegewenst.
Groetjes van Ester

Logement it Foarhus zei

Hallo Renny,

Wat een leuk en dierbaar kastje met veel herinneringen. Hij is zo mooi omdat het een recht kastje is. Dat is altijd mooi in combinatie met de andere sfeervolle elementen die je erop gezet hebt. Leuk he zo,n naaikistje, hoeveel knopen zal jouw oma aangezet hebben en hoeveel lappen versteld. Dat deed je vroeger nog veel, voordat het echt helemaal versleten als poetslap gebruikt werd.

Ik zie het glaasje wijn op je mooie tafel, Geniet ervan, fijne avond,

groetjes Pauline

Home and Lifestyle zei

Wat een dierbare spulletjes heb je nog van je opa en oma! Iets om zuinig op te zijn, maar ook iets om van te genieten...je hebt er vast nog veel meer mooie herinneringen bij!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Boukje zei

Mooi dat jij het verder mag bewaren, de spulletjes van pake en beppe! Leuk met dat frisse groen en wit!
Groetjes Boukje.

kienkele zei

Ooh Renny, wat een prachtig kastje van je beppe. En dan het kistje van pake erop, helemaal top, dat zijn dingen die je moet koesteren. Enneh, wat leuk dat ik je heb geinspireerd met m´n eitjes en druifjes!
Fijn weekend verder, lieve groet, Tineke

Kom Achterom zei

Oh wat heerlijk als je zo'n prachtig kastje erft
Nou zo te horen is het bij jou in goede handen terecht gekomen!
Wat mooi hé die herinneringen aan je pake en beppe.
Oh en zo'n kistje is helemaal een dierbaar goed.
70 jaar wat lang zeg, ik hoop dat wij dat ook redden maar het is wel heel bijzonder hoor!
Bewaar het als een schat want dat is het
ik wens je een heel fijn weekend
Yolanda

Rianne zei

Dierbare spulletjes om goed te bewaren en dat is heel mooi. Wij hebben vandaag de laatste dingen uit opa's huisje gehaald. Dat blijft vreemd maar sommige stukken hebben gewoon een emotionele waarde, vandaar dat je ze toch meeneemt en een plekje voor zoekt.
Liefs!

Marion zei

Hoi Renny,

Mooi je kastje zeg, ik ben ook dol op oude meubeltjes maar als het van familie is geweest is het nog veel specialer.
Je hebt er ook mooie spulltjes op staan.

Ik heb de oude koffiekopjes van m'n oma ben ik ook zo blij mee.

Fijne zondag

Lieve groet Marion

Fluitenkruid zei

Hoi Renny, wat een mooi kastje, het verhaal erbij lijkt wel over mijn beppe te gaan. Helaas is haar kastje destijds weggegooid maar heb ik een zelfde bij de kringloop gevonden. Een mooie herinnering aan een bijzondere vrouw. groetjes Jannet

Dora zei

Wat ziet het er weer prachtig uit, zo mooi, en die kast ow dat is heel bijzonder!

nieneke zei

Hallo Renny,
Wat een prachtig kastje met mooie decoraties heb je staan. En juist de verhalen erbij maken het extra mooi!
Geniet er maar van!
Proost! (zie de wijn op tafel)
Nieneke

Mayflower zei

Oh.... wat heerlijk al die spulletjes met zo'n mooie herinnering aan je grootouders, dat zijn toch spulletjes om te koesteren. Heel mooi is het oude kastje en ook heb je het zo mooi aangekleed met al die lieve spulletjes. Lief zijn de druifjes in de dopjes.
Fijne zondag.
Lieve groet, Mea

Bonjade zei

Het voorjaar spat eraf hier......
Mooie kast, om te koesteren.
Fijne zondag

Ger zei

.....Ach toch....jou beppe en pake....ze konden elkaar echt niet missen....

Maar jij hebt de mooie herinneringen aan hun altijd om je heen.......en je hebt er een prachtige plaatjes van gemaakt met puur nostalgische uitstraling.

Fijne zondag!!!
Lieve groet,
Ger

Anja zei

Mooi kastje zeg; dat zijn toch wel de stukken die een huis uniek maken. Fijne zondag nog!

Musje zei

Jammer zie alleen de 1e foto,een blogger storing,dus kom vandeweek nog een keer kijken,maar wat ik zie is super en wat een lieve spulletjes zie ik allemaal,fijne avond,lieve groet Joke.