Lente {Poetry}

Lente...

Verwachtingsvol kijk ik naar je uit,
verlangend naar je eerste zonnestralen,
strelend op mijn gezicht.

Ik wil.....
Voelen, je zachte voorjaarsbries,
die waait als een frisse wind,
door mijn haar.
Horen, 's morgensvroeg,
 het gezang van de vogeltjes.
Zien, je ontluikende groei en bloei,
tekenen van nieuw leven.
 Ruiken, je geur die me herinnert aan
lang vervlogen tijden.
Proeven wil ik van je... 
Lente kom vlug!

Renny


Foto is van begin maart '07 tijdens een voorjaarswandeling langs de smalle ee.

Vandaag nog een paar eitjes gemaakt. Even in het kort hoe ik ze maak, n.a.v. reacties op mijn vorige post.De prentjes op handgeschept papier uitprinten. Uitknippen en dan in de hoekjes kleine inkepingen knippen, zodat het er mooier omheen komt.  Je voorkomt vouwtjes niet helemaal. Ach, ik vind het wel een mooi verweerde look geven zo. Met decoupagelijm/servettenlijm vastplakken. Versieren met lint, touw etc...en klaar. Eitje toch?
Een foto van de paastak houden jullie nog tegoed...als hij klaar is.
Liefs Renny

14 opmerkingen:

It's me zei

Mooi allemaal weer hoor renny !

Ik ga nog even in je winkeltje kijken fijne avond groetjes Ria

Home and Lifestyle zei

Ik vind die eieren zo leuk bij iedereen, net als bij jou! Bedankt voor je uitleg!!

Lieve groet, Ingrid

kienkele zei

Leuk Renny, en wat fijn dat je even met ons deelt hoe je die eieren maakt! Je gedichtje is prachtig, en verwoordt denk ik heel goed hoe we ons allemaal voelen....
Fijne avond, lieve groet, Tineke

Irma zei

Heej Renny,

Leuk mooi gaaf gewoon!!! wat leuk gemaakt, met de handgeschept papier ik ziet hier wel tussen de echte kenners wat betreft het knutselen, leuk waar koop je dat papier???
Prachtig het gehaakte bandje erom heen, ik ga ook maar een voorzichtig aan de eierplak;-)
Zo.n uitled is wel super je ziet vaak dingen dan denk ik leuk leuk leuk maar hoe maak ik dat, het lijkt voor sommige zo vanzelfsprekend mmar een beetje uitleg is bij mij wel erg welkom.
Je foto's zijn weer heerlijk sfeervol en ik heb er van genoten.
Alvast weer een gezellige nieuwe blogweek, liefs Irma

Mayflower zei

Prachtig Renny, hoe krijg jij die prachtig tekst op het papier, met een stempel of print je dit, ik ben ook op zoek naar zoiets tekst, maar kan dit maar niet vinden.
Een heerlijke inspiratievolle post, ik ga ze van de week proberen te maken.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

Villa König zei

Wonderful photos!!! I really like them.
Hugs Yvonne

bikim zei

LOVE YOUR BLOG! GORGEOUS PHOTOS!
I'M OFF TO FOLLOW YOU AND ADD YOU TO MY FAV BLOG LIST, OK?!
HAPPY EVENING!
ROSA

Musje zei

Prachtig je gedicht en de tulp is zo mooi van kleur,gaaf hoor de eitjes,ik had wel de eitjes gekocht en de lijm heb ik ook van mijn beplakte servetten theelichtjes,zo wat is dat voor zin haha,maar vergat het papier,dus nog even terug vandeweek,want ga maar geen poging wagen met het scrappapier,ben benieuwd naar je tak,heerlijk als die creatieve werkjes van iedereen,fijne week,lieve groet Joke.

Fia zei

Ohh wat is dit een prachtig gedichtje, heb je dit zelf gemaakt??
Mooie foto!!
Ik vind de eieren zooooo leuk!
Echt een blikvanger.

groetjes Fia

Dora zei

Prachtig geschreven!
en dank voor de uitleg over het ei, wat is dat enorm leuk!

Fluitenkruid zei

Was het maar weer zover, maar vandaag is het droog en wie weet laat de zon zich wel even zien. Fijne dag!

Patricia zei

Super, heel erg mooi gedicht! En je eitjes zijn prachtig!

Liefs Patricia

Madelief zei

Hoi Renny,

Wat een mooi gedicht en lieve eitjes!

groetjes van Madelief

Ger zei

Renny wat een geweldig mooie post op deze 1 maart!

Heerlijk om de gave te bezitten om zulke mooie woorden van je toetsenbord te later rollen.....

Leuk hoor je zelfgemaakte eitjes!!

En de ontluikende lente is mooi.....
....behalve voor een ieder met allergiën.

Lieve groetjes,
Ger