Bloesem {poetry}

Bloesem,

in de knop gevouwen,
ben je verwachtingsvol,
afwachtend,
maar compleet,
de warmte doet je volmaken,
plots ontvouwen,
 laat je eindelijk
je schoonheid zien.
Wonder der natuur,
creatie van God,
met als doel vrucht te dragen.

Renny

Een andere hobby van mij (waar ik veel te weinig tijd voor heb of maak,) is schrijven. Voornamelijk columns, maar gedichten schrijven vind ik ook een heerlijke manier om me te uitten. Ik houd ze altijd voor mezelf. Ze zijn heel persoonlijk. Die ga ik niet delen op het world wide web. Maar met deze foto's ontstond spontaan bovenstaand gedicht. Het kan me zo ontroeren, zo'n knopje die zich ontvouwt tot zo'n schoonheid.

Na een werkweekend ben ik nu een weekje vrij! Dat betekent familytime! Lekker genieten van de voorjaarsvakantie. Ik hoop in de letterlijke zin van het woord. Ik rook vandaag in ieder geval het voorjaar buiten!
Tot blogs!
Liefs Renny

18 opmerkingen:

It's me zei

PrachtiG prachtig !!

Geniet van je vrije dagen......

Groetjes Ria

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige foto's em een prachtig gedicht!

Geniet van je vakantie!

Lieve groet, Ingrid

Patricia zei

Wat een ontzettend mooi gedicht heb je gemaakt Renny!! En ook zon mooie close-ups. Geniet van je vrije week!!

Antonia zei

Wat een mooi gedicht heb je geschreven Renny. De foto's zijn een prachtige aanvulling! Fijne vakantie gewenst, groetjes Anja

lia zei

Wat mooi, en ik hoorde vandaag de vogels fluiten. Er zat een heel orkest in de tuin.

groetjes Lia

Manja zei

prachtig gewoon,
fijn dat we het met je mogen delen
vriendelijke groetjes
Manja
Brocante de Knotwilg

The Old and the Beautiful zei

Mooie foto's ook.

Groetjes,
Gonda

Boukje zei

Een mooi gedicht en prachtig om zo de natuur te zien!
Groetjes Boukje.

Mayflower zei

Ik ben sprakeloos lieve Renny, wat een mooi gedichtje en je foto's zijn zo mooi genomen, dat is Prachtig met een hoofdletter.
Lief dat je dit met ons wil delen, ik ben ek van gedichtjes, maakte ze zelf ook weleens, maar net wat je zegt, die zijn te persoonlijk voor het www.
Fijne vakantieweek.
Lieve groet, Mea

Dora zei

Een pracht gedicht, ik houd ook erg van schrijven. En nu lekker genieten van je vakantie!

Ger zei

De prachtige woorden in je gedicht raken me...
.......omdat ze gaan over: het ontluikende voorjaar en bloesems zijn mijn lievelingsbloemen...

Prettige week!
Lieve groet,
Ger

Musje zei

Prachtige foto`s en gedicht,geniet lekker van je familietijd,fijne dag nog,groetjes Joke.

kienkele zei

Prachtig geschreven Renny, en de foto´s passen er ook zo mooi bij! Wens je een hele fijne week toe, met hopelijk wat beter weer dan vandaag.... Maar je hebt gelijk, de vogeltjes beginnen ook anders te fluiten, volgens mij is het voorjaar in aantocht (of zou de wens nu de vader van de gedachte zijn)
groetjes, Tineke

Madelief zei

Hoi Renny,

Wat een mooi gedicht.....Wens je een gezellige week toe!

Lieve groet, madelief

jootje zei

geniet van je week renny! ik geniet ook, want het ruikt heel lekker bij mij, dank zij jou!
groetjes van jootje.

La Maison zei

Jammer dat je (meestal)de gedichten voor jezelf houdt, want je schrijft prachtig.
Mooie foto's van de bloesem.
Groetjes
Hermine

Pierelantijntjes zei

Hallo Renny,
Heb net via de blog van Jootje, jou weblog ontdekt. Prachtig gedicht! Ik wens je een hele fijne week toe, en ook heel veel succes met je webwinkel.
Groetjes van Ester

Hannekie zei

hoi
wat een leuk blog heb jij ook. leuk hoor
ga je zeker volgen
gr hannie(sisterly)